Botved 94 Postad 31 Juli , 2009 Jag har sålt min Coronet och söker mindre båt. Har fastnat lite för Bayliner 2556. Kom med ris och ros kring denna båt. Inga påhopp jag vet att Bayliner föder känslor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
emmerick 0 Postad 31 Juli , 2009 Hej! Jag letar själv efter en 2655. Vet att en del är väldigt negativa när man nämner Bayliner. Men har pratat med några som äger den, och dom är helnöjd. Har även pratat med en besiktningsman, han säger att man ska vara vaksam på några saker. Den ska vara ce-märkt, ska oxå ha en dokumentation sedan den var ny och den ska vara slutet kylsystem. Det kanske kan vara svårt att uppfylla alla dessa kriterier men man ska vara lite vaksam. Hälsningar Benny Mariefred Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RikardE 265 Postad 25 Oktober , 2009 Jag har haft en Bayliner 2556 -93 vilket var sista årsmodellen (tror jag) den hade iallafall inget utvändigt trä. I stort är det en mycket trevlig båt i väldigt lagom storlek (vi var 2) vissa sommarkvällar satt vi 9 personer inne i båten, det var lite trångt men det gick. Jag har otur med mitt exemlpar, fick helrenovera på en vår och endå blev inte båten tillförlitlig.. Det man skall kolla/byta ut är som på alla gamla Bayliner (kanske alla gamla båtar) elsystemet, det är inte så upphetsande. Eftersom den är ganska plattbottnad och hög bör man ha bogpropeller, galet känslig i sidvind. Rymlig om man är få, då stickkojen kan användas som stuvutrymme. Lite dåligt med stuvutrymmen, kompis som har Svensktillverkad 24fots båt har mycket mer och bättre stuvutrymmen än denna har. Det absolut bästa med båten är flybridge, man blir snabbt van vid att sitta högt när man skall lägga till vilket för mig gjorde att jag satt uppe även om det var dåligt väder! Skall bli intressant att se hur 2010 blir när jag inte har fly längre.. Stort akterdäck - riktigt nice! Jag fick 360,000 för min -93 med ny motor, ankarspel i aktern, Webasto värmare, solcell nya batterier, plotter med mer.. Dom som ligger ute nu är i mina ögon prisade 100,000 för högt! Jag tyckte att man fick mycket båt för pengarna! Hade den inte fortsatt å strula hade jag behållt den! 2858 är lite större inne, men har mindre akterdäck, lite större flybridge, den är ett bra alternativ, finns fler ute och priserna skiljer sig inte så mycket. Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pejon 1 Postad 25 Oktober , 2009 Vi har en 2556 -89. Vi är väldigt nöjda med den (2 personer). Vi brukar ligga ute ca 1 vecka i streck, hela semestern. Har även monterat ett helteckande kapell över uteplatsen, längst bak. Motorn är på 360 hk, från 2001 och jag skulle tro att orig.motorn på 260 hk är i minsta laget. Den går mjukt och fint i grov sjö, och tar inte så mycket vatten över sig. Känns lite vinglig, när man kör sakta. Man får ratta hela tiden. Väldigt härligt att sitta på fly. å köra. Helnöjda Baylinerägare Marie och Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser