Lirum 0 Postad 31 Juli , 2009 Tjena Har köpt en Suzuki Dt 30. När startreglaget står högst upp så är tongången låg, skulle vilja öka gasen i tonläget, vid nästan noll verkar den få för lite bensin/gas och dör. Skall jag öka tongången via förgasaren eller spänna vajern till reglaget? Sen vill jag veta om det finns någon bra sida med bilder på Suzuki modeller så man kan säkerställa årsmodellen. På metallskylten på motorn står det. SUZUKI DT 30, 03001, 305356 men enl http://www.pneuboat.com/moteur_desc/monsiteweb3/suzuki.htm kan detta lika gärna vara en 1983 som en 1993. Det står 30 snett suzuki står oxå snett i lila på en vad jag kallar en ljus eller silvrig kåpa. Har svårt att googla suzuki kåpor. Så vilken skruv höjer man tongången på förgasaren? Hur får man fram årsmodell exkat? /Linus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
blacky477 1 Postad 31 Juli , 2009 du får den att gå bättre om du skruvar på blandarskruven som sitter på ovansidan av förgasaren ,, det finns ett litet hål o luftburken son du kan föra en mejsel igenom.skruva ut ett 1/4 varv och testa sen igen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser