bobofender 3 Postad 29 Juli , 2009 Köpte en ny båt i höstas en norskbyggd träbåt från 65 en sån jag drömt länge om slog till utan att tveka den ska jag bara ha hur mycke jobb jag än får lägga tänkte jag. allt va så bra enligt säljaren som vanligt antar jag nåväl motorn va från 88 sa han går som en klocka. Inga problem det va bara att sätta gummisnodden runt hantaget det vill liksom inte stanna kvar i framåt läge? inga problem nä nä. efter fem timmars körning rasade backslaget byt olja ska vi inte tycka ner lite sågspån också men men. Backslaget e bytt hitta ett på nätet för tre tusen spänn bytte de själv så nu går den igen det är bara det att motorvarvet inte vill hålla sig på jämna varv den börjar rusa upp av sig själv rätt som de e är det någon som vet va det e för fel. tacksam för hjälp mvh Bobofender. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 29 Juli , 2009 Nem vet tyvärr inte vad som är fel. Men när det börjar spöka med varvtal så brukar det vara en god ide att se över brännoljefilet, vattenavskiljare och sådant. Vissrligen dippar ju inte din i varv utan ökar, men täppta filter kan ge allsköns mystiska effkter. Det skulle förvåna mig om det hade med backslagsbytet att göra. /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 29 Juli , 2009 md dvs peugoter i bil som suger luft varvar upp, i bil kan det räcka med att de skvalar för mycket i tanken Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bobofender 3 Postad 29 Juli , 2009 Tack för tippsen mina vänner ska kolla upp det i morgon återkommer med svar på vad det gav för resultat mvh Bobofender. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser