Jolije 0 Postad 28 Juli , 2009 Hej Skulle vilja ha lite råd angånde Motorbyte. Idag har jag en gammal B 30 som sitter i min båt Orrskär 27 (Kåge). Jag är absolut inte i tagen att byta motor idag motorn funkar ju som sagt o föra ägaren renoverade motorn för cirka 2 år sedan. Men jag har planerat det i framtiden eftersom jag ej kommer upp i den hastighet som jag vill o den är alldeles för törstig. Har någon ett förslag på motor? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Magnusjansson 0 Postad 28 Juli , 2009 Hej! Har ej samma maskin i min båt, men Oxelö 26 är en liknande båt tror jag och den utrustades ofta med B30. Min fick tyvärr min bara hålla tillgodo med en stackars B20 som jag lider med... Är också i bytartankar, både med tanke på fart, men även ekonomi, och har då funderat på en V6:a 220hk! Mest för att det finns många sådana begagnade när folk byter till V8:a, men känns inte det som ett vettigt alternativ? Praktiskt Båtägande har ett pågående projekt där en B30 byts ut mot just en V6:a, minns ej vilken båt just nu! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jolije 0 Postad 28 Juli , 2009 Intressant! Har pratat med en kille som oxå föreslog en v8 mercrusier 5.7 verkar oxå vara ett bra alternativ men kostar säkert mer. Har du någon anning om v6 el v8 finns att få tag i på beg marknaden? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Magnusjansson 0 Postad 30 Juli , 2009 Ser dagligen renoverade V6 o V8:or på Blocket, men det är bara bottendelar där man ska plocka över kringutrustning från sin befintliga maskin. Inte så ofta man ser kompletta kit från privatpersoner! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser