offeboffe 0 Postad 28 Juli , 2009 Hej seglarvänner! Jag tog för några veckor sedan hem min första segelbåt, en havsfidra via göta älv, vänern och göta kanal och sedan hem till hjo och nu behöver jag en vagn inför vintern! Finns det månne någon annan fidraseglare som byggt en vagn till sin havsfidra och som kanske tidigare räknat på dimensioner och mått på balkar? Alternativt någon som har en vagn att sälja eller någon med övriga tips inför första införskaffandet av vagn till segelbåt med mått sisådär 6x2,20 ? Alla idéer mottages tacksamt! /Olof Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Misil-1 5 Postad 1 Augusti , 2009 Hej En vagn för långsamma och kortare transporter är varken svårt eller kostsamt att bygga själv. Jag byggde en enkel vagn till min Misil-1 av två H-balkar en bakaxel till en Cheva-van samt lite annat järnskrot. Det som jag köppte nytt var dragskon och stödhjulet. Vagnen byggde jag senare om stöttorna på för att passa min Havsfidra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Misil-1 5 Postad 1 Augusti , 2009 Här står Havsfidran på samma vagn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser