Gå till innehåll
måndag 23 december 2024
GurraP

Första stenen!

Rekommendera Poster

Hej!!

Då har man hittat av den första stenen med nya motorn. Jag hade precis lagt i båten från trailern och skulle puttra ut från land, jag hade motorn högt upptiltad men lyckades ändå träffa en sten. Motorn gick bara på tomgångsfart som tur var. Det blev iaf lite skrapat på ett av bladen på propellern gör detta någonting? Har hört axlar som kan bli sne osv, Det känns som min motor borde ha klarat sig men man vet ju inte? mvh Gustaf

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Svårt att säga men. En bild kanske? Axeln är nog inte sne men risken är att det blir för stora vibrationen som du inte känner själv, vilket skadar lager/packningar. Jag skulle nog laga den för att slippa onödiga/dyra problem.Skrattande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Här kommer det en bild på propellern. Är de så stor skada så att den bör lagas???

post-10009425-1394236040,5168_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fila till lite på bladkanterna, det ser lite ojämt ut på bilden.
Sen vet jag inte om det är nån annan repa på propellerbladet men se till att ytan är slät och fin. Du kan kanske fixa till propellern lite bättre när säsongen är slut och ev bättrikgsmåla den lite. Det viktiga är att den inte fått oblans och att det inte är skrovliga ytor/kanter som kan störa vattenströmmningen på propellern.

/Bo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så där ser min ut också efter lite bottenskrap/sten. Så om man filar lite för att få kanten att bli fin så skapar dessa små skrap i kanten ingen obalans eller?

/Rookie

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...