bonnolle 0 Postad 28 Juli , 2009 Jag har en mariner 9,9 hästars motor, hur mycket olja ska jag ha i bensinen? 1 eller 2%? Håller biltemas 2takts olja måttet? vilka oljor använder ni? vilken olja ska jag ha i växelhuset? hur mycket? tack på förhand! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 487 Postad 28 Juli , 2009 Jag har en mariner 9,9 hästars motor, hur mycket olja ska jag ha i bensinen? 1 eller 2%? 2 % även om det står 1:100 på motorn. Håller biltemas 2takts olja måttet? vilka oljor använder ni? Jag har använt den under flera år. Olja och då speciellt i kombination med Biltema är en fråga med religiösa dimensioner, så det finns säker de som tycker annorlunda. Den är TCW 3-klassad, och tillverkas enligt uppgift av Statoil. Biltema tillverkar definitivt inga oljor själva. Tyvärr har Biltema slutat med den Biologiskt nedbrytbara varianten. vilken olja ska jag ha i växelhuset? hur mycket GL4 eller GL5 växellådsolja, en äldre beteckning på GL4 är EP (Extreme Pressure). Har inga exakta siffror på volym, men ca 0,4 liter handlar det om. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bonnolle 0 Postad 29 Juli , 2009 ok! tack så mycket! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser