Gå till innehåll
tisdag 03 december 2024
Gäst Per

Vad ska jag köpa för båt??

Rekommendera Poster

Gäst Per

Ge mig förslag på en lämplig båtmodell. Jag har följande krav: Övernattningsbar för 2vuxna och 1barn. Man ska kunna fiska utan problem. Marschfart på typ 20-25 knop. Båten ska användas på bohuskusten. Maxpris 80000:- Några förslag??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Akta dig för Flipper 570. Den är stötig när det går sjö. Man drar nästan öronen åt sig när man möter en annan båt också.. Men den går billigt som tusan med typ en 60 Mercury.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst samuel waermö

Stora frågetecken på föregående inlägg!!! Vi har en Flipper 570 med 90 hp motor som går jättebra! Vi är två vuxna med två barn som sovit i båten, funkar kanon!!! Rekommenderar denna båt varmast. Samuel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Flipperägare

Håller med om att Flippern 575 kan vara lite stötig vid lite högre vågor men den är underbar och våra barn älskar ut och åka med den. Vår marschar lite över 25 knop med en 75 hästars bak. Perfekt allroundbåt till de flesta vattenaktiviteter. Funkar att sova 2 vuxna och två barn med i den under någon natt eller två.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Solö

Köp dig en Solö 25 III Lyx, den pallar västkustväder.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Solö ligger väl på ca 150-200 000? Vi har vår Flipper ute i Stockholms skärgård. Vi har både åkt till Vaxholm, Gåsö, Strömma, Djurö mm. Även varit ute på Fjärdar när det varit hög sjö. Flipper 570 funkar jättebra. Självklart är en båt som är både dubbelt så dyr och kanske går djupare, stadigare i vattnet bättre, men om man också vill kunna sitta o fika eller sova i båten utan att kaffet guppar över bord eller barnen rullar runt i ruffen, så tycker jag Flipper 570 är ett mycket prisvärt och bra alternativ. Dessutom har den ett mycket bra andrahandsvärde. Samuel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Solö

Visst Solön är en dyrare variant....men ska du inte skrämma iväg barnen ifrån havet på västkusten så snåla inte o köp en skärgårdsbåt typ Flipper....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...