Gå till innehåll
onsdag 13 november 2024
Groenling

Hur bedömmer ni sommaren hittills?Med IG, G, VG eller MVG?

Rekommendera Poster

Jag funderar på att sälja båten pga vädret :-( Cool

Fasten det finns ju inga köpare......

Skämt åsido, men det blev inga många båtsturer hittills. Hoppas att vädret blir litet bättre. Man har ju semester nu och vill litet bada (fasten vatten blev ju väldigt kallt nu pga all regn).

Men man vill ju åtminstone kunna åka ut och grilla litet..

Sven

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Så olika man tänker. Jag köpte en annan båt med invändig styrplats pga att jag drar åt mig regn mm under mina semestrar. Vi får väl se hur det blir under Augusti när jag har semester.

Sommaren hittills får MVG. Högsommar när mina döttrar var hemma på sina semestrar. Själv är jag inte så beroende av vädret.

tommy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Fick ju tvillingar lagom till midsommarhelgen så svalt och regnigt är att föredra när man ändå ska gå hemma får väl spara de varma sommardagarna till något annat år.

Båten kanske måste säljas pga av ev bostadsbyte men helst vill man ju behålla och med tak över huvudet finns inget dåligt väder för sjöturer med undantag för snöstorm.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

IG

Sämsta sommaren jag varit med om. 4 soliga dagar på 4veckor. jag är så fruktansvärt frustrerad så jag vet inte vart jag skall göra av mig eller båten.

Idag satt jag i bilen och det regnade och regnade och då kom tanken upp. Kanske man skulle flytta. Gud vad gott och slippa blåsten, regnet och vintern. Skall ta tag i det, bara jag börjar jobba igen. Nästa vinter kanske jag kan åka båt i 25graders värme!

Edit: STAVFEL

Mvh
Kristian

Senast ändrad av Alf_Von_Sil | 27 juli 2009 | 19:00

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

IG

Har regnat ALLA dagar utom en de senaste 3,5 veckorna för oss, men men som de säger det finns inget dåligt väder... så vi köpte oss varsin Helly Hansen Skagen så vi kan fortsätta njuta av regnet, förlåt, båten i regnet.

/Martin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag sålde ju båten vid midsommar, så nu letar jag nytt.
Tackar det medioka vädret - kanske kan man fynda i höst-vinter-vår?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ger den ett G på gränsen till VG.

Har ju solat, badat och åkt båt även om det inte har blivit mycket, men men.

Har grillat en hel del utan parraplyFlört, temperaturen relativt ok, kunde givetvis vara bättre men ett par veckor var det nästan för varmt då vi hade dryga 30 grader på jobbet.

Men för de som tycker den är kass så kan man försöka se det som ett gäng mycket possitiva handikappade tänker.

Det gäller inte tänka på vad man inte kan göra utan på vad man faktiskt kan göra.

Då blir det en hel del man kan göra och då blir livet betydligt ljusare.

Själv har jag semester nu och är hemma och passar på att göra iordning i garaget. Nästan klar och målat de sista hyllorna. Går att göra även om det regnar och blåser.

Sälja båten? Aldrig i livet, man är ju båtägare året runt och minnen om de fina turerna och drömmen om kommande turer betyder otroligt mycket.

Men sedan så väntar Thailand i januariCool

mvh Roland

Senast ändrad av Ringhede | 28 juli 2009 | 08:30

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Under tiden jag loggade in så har naturligtvis Roland svarat exakt vad jag tänte svara, klok manFlört. Visst får sommaren G på gränsen till VG än så länge, dock 3 veckor kvar på semestern, hoppas på lite bättre väder, som det faktiskt ser ut att bli. Kastar loss vid lunchtid idag för ett par övernattningar, gäller att hitta lä bara...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Början på sommaren var ju tämligen trivsam. Sol, värme och inte allt för mycket blåst.
Dock hade jag ju inte båten i sjön då och sen den kom i så har det inte varit annat än regn och rusk, har solen väl lyst lite så har det istället blåst halv storm. Men optimist som man är hoppas jag på väder, än är det tre veckor semester kvar...

Båtsommaren får hitills IG, sommaren som helhet får la e G trots allt!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tja vad ska man säga?

Vi la semestrarna i maj och september för att inte svettas ihjäl i presenningstältet vi bygger båten under. Förutom någon vecka så har detta varit helt onödigt. Vi har tom fått ha på värmen någon morgon här på slutet.

Ska man vara utan en båt är nog denna sommar hittills ett bra val.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Beror ju helt på vad man räknar in i sommaren. Hela båtsäsongen?

Hade jag lagt i min båt i juli hade sommaren fått underkänt. Sämre väder än senaste månaden var länge sen jag såg... nä förresten...det var precis likadant förra året för då började hösten redan i början av augusti...med toppnoteringar på 15 grader och regnrusk...

Jag la i båten i april i år... våren har varit superfin och det har blivit många solnedgångar i båten med grill och sena kvällar med vattensport. Badvärmen kom redan i maj med 22 grader i vattnet för att inte tala om de två veckorna i slutet av juni/början av juli med riktigt soligt och fint. Sen har det regnat större delen av juli, men det brukar det ju göra. Då får det bli fiske istället för bad och hoppas på soligt i augusti istället.

Maj får VG, Juni MVG, Juli IG och augusti hoppas jag på 4 veckor sol och 25 grader. =)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

481 distans, 28 dagar på sjön i Stockholms skärgård, och bara 5 dagar av dessa med regn till & från måste få VG tycker jag, semestern är över men det är ju många helger kvar till båten går upp på torra land .... jag tror dett blir en fin båtsommar .... mats

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Finaste veckan här hitills var vecka 27. Det var sista veckan jag jobbade. Fick en kanonhelg då iallafall. Sen har det bara varit några bra dagar. Jag ger knappt G.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gick hem senare på eftermiddagen dag 2, regn och blåst, kollade just väderprognosen för de kommade 2 veckorna och trir tillslut att jag ändrar till IG.Skrikandes

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Denna sommaren bekräfta mig i mitt beslut att skaffa en båt till Cool.

Har man bara en styrpulpet är användatet allt för begränsat bland annat pga vädret.

Jag får nu stöd från regeringen också Flört.

Så sommaren i allmänheten får G, semestertiden hittills IG. Två veckor kvar och jag ser inga 25 grader och vind < 5 m/s :-(

Sven

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...