halle2418 0 Postad 26 Juli , 2009 Hejsan. Jag söker någon erfaren med skepparexamen, som kan köra min stora fiskekutter. Ifrån Nogersund i Blekinge till Halmstadshamn. Om det är någon som är intresserad utav detta uppdrag kan ni nå mig på mobilnr 0709549059. Hoppas att det finns någon som kan göra detta uppdrag. Mvh Halle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
StigH 0 Postad 27 Juli , 2009 Vad är det för skick på båten? Är den körbar, funkar maskin ok? När skall det ske? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
halle2418 0 Postad 27 Juli , 2009 Hon är körbar och maskinerna fungerar, skall bara ladda betteriet först. Jag tänkte mig i slutet av augusti eller början på september. Jag rättar mig efter den som ska köra båten, har inte hamnplats för än efter slutet på augusti. Mvh Halle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 28 Juli , 2009 Hur gamla är batteriet? Har det stått oladdat länge? Innan du sätter på laddaren ta en digital voltmeter och mät spänningen över batteriet. I viloläge (varken laddning eller förbrukning) skall spänningen vara; Fulladdat 100% 12,72 Volt 75% 12,54 Volt 50% 12,36 volt 25% 12,18 Volt Urladdat 11,82 volt. Vid den spänningen eller lägre är det risk för att batteriet är förstört. Sen säger ju spänningen inget om batteriets kvarvarande kapasitet. Men maskinen måste ju fungera hela vägen och gå att starta igen om det skulle hända nåt. Jungfruturer brukar ofta bjuda på en och annan överraskning. Det är ju ingen speciellt lång resa, ca 200 distansminuter och borde väl ta ca 30 timmar om allt går som planerat är det 24 Voltsystem brukardet ju va två 12 volts batteri i serie. Du kan mäta dem var och ett separat. En annan viktig sak är bränsletanken, bränslet och oljefilter för bränslet och naturligtvis smörjolja på motorn. Och att motorn får kylvatten. Vad är det för motor förresten? tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
halle2418 0 Postad 28 Juli , 2009 Jag ska ta reda på all data angående motorn, och så ska jag kolla batteriets kondition. Och även det med motorn angående kylvattnet, smörjoljan m.m. Så hör jag utav mig till dig dedan. Mvh Halle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser