Gå till innehåll
onsdag 19 februari 2025
jpap

Startproblem Johnson 90 hk V4

Rekommendera Poster

Är det någon som kan ha en tanke om vad det kan vara när det klickar i startmotorn när man skall försöka starta.

Jag har testat med nytt batteri, tyvärr ingen skillnad.Det konstiga är att allt verkar fungera tills jag skall vrida den sista biten för att starta motorn, men efter ett försök med att vrida nyckeln och att det har knäppt i startmotorn, går det inte att tilta, utan då får jag bryta huvudnyckeln igen för att tilten skall funka.

Någon som har någon ide om detta ???

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du rör till livet lite. Börja med ett fulladdat batteri. Ta och koppla in detta på sedvanligt sätt, slut eventuella huvudbrytare osv och ta därefter fram riktiga startkablar och dra från batteriet till startmotorns anslutning resp jord. Ifall startmotorn drar nu så har du antingen fel på eller - ledaren alternativt båda. Ta därefter bort den ena startkabeln. Fungerar det nu så har du fel på den ledaren som du fortfarande har dubblerad. Ta och anslut startkabeln du kört utan och bort den du senast haft ansluten för att förvissa  dig om att det endast är den ena ledaren som det är fel på. (Lång förklaring på något som det är lättare att göra i praktiken). När du vet vilken ledare det är fel på så är det bara att identifiera själva felkällan genom att koppla förbi del efter del. lycka till/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för hjälpen, skall testa detta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej !

Hämtat båten idag från verkstaden, det var huvudströmbrytaren som var kass.Skrattande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...