marcus2455 0 Postad 26 Juli , 2009 Tjenare jag har en bayliner 2455 med vp 280 drev när jag lägger i växeln händer ingeting varken frammåt eller bakåt och det låter inget heller är det någon som vet vad de kan va mvh marcus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 26 Juli , 2009 Börja med att lossa drevets kåpa över växelmekanismen och kontrollera ifall växelföraren rör sig då du lägger in fram eller back. Rör sig oket så är det tyvärr bara att lossa drevet och lämna in detta för service. Men ifall du inte har någon rörelse så är det fel i ditt reglage (ovanligt) eller att vajern är defekt (vanligast). Då klarar du dig med att byta vajer. mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 678 Postad 26 Juli , 2009 Antingen har konan i drevet rasat totalt, men det finner jag ganska otroligt, eller så har växelvajern och dess kringkommponenter havererat. Reglaget, infästning i drevet eller växelarmen på drevet lossnat Edit: Nitro hann visst före med likvärdigt svar Senast ändrad av Gelis | 26 juli 2009 | 11:00 Senast ändrad av Gelis | 26 juli 2009 | 11:01 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
marcus2455 0 Postad 14 Augusti , 2009 Nu e problemet löst den nedre axeln i drevet hade gått rätt av sågut som man hade svarvat av den!!!! Lite konstigt att den bara går av sådär Jag la bara till vid kaj och när jag skulle gå igen händer inget tack för svaren iaf mvh marcus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser