Benito 0 Postad 26 Juli , 2009 Hej jag har problem med kylningen av min Mercruiser 3,0. i en Oxelö 27. Kan inte köra över 3000 varv = 10 knop då stå tempmätaren still i mitten. När jag sedan saktar ner för att lägga till i en hamn gå tempen upp till rött och motorn kokar över. Tips önskas Bertil Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iggy 0 Postad 26 Juli , 2009 Hej Bertil Prova att montera bort termostaten, för att ta reda på om felet ligger där. Om det hjälper så är det dags för en ny. //Iggy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 26 Juli , 2009 Kontrollera att det inte är skit i sjövattenfiltret och spola. Om det inte är tätt där plocka ur impellern, har det lossnat en vinge på den så leta reda på den. För det kan vara stopp i flödet. Är det inget fel på impellern fortsätt med att plocka bort termostaten och spola motorn. Detta var en början någon annan kan fortsätta. mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser