Gå till innehåll
söndag 23 februari 2025
macattack

Utombordare gått på grund

Rekommendera Poster

hej jag har gått på grund och en liten vinge precis under propellern knäcktes av och jag undrar vad den gör om om man kan köra utan den och om det inte går vad man ska göra för att fixa det...

snälla hjälp!

post-10010734-1394236031,4394_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag ser att du har en Honda o detta går att fixa man gör en ny skädda de finns företag som fixar sådant de kan du ju göra efter säsongen ,skäddan är bara till för att skydda propellern rep kostnad ca 1500:-

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

men gör det inget om den är lite sne? kan jag köra den tills sommaren är slut?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om du inte gjort det redan, kolla så att proppen är oskadad. Är det inte det så skulle jag göra en nogrannare kontroll av drevet innan jag fortsatte att köra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

nogrannare kontroll om det är en bit ur skäddan vad är de o kontrollera?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

kontrollera propellern noga. om propellern är helt oskadd är det bara att åka vidare. men har du skada på propellern så ska man kolla så inte propelleraxeln är skev. (behövs en mätklocka) 
På en aluminiumpropp så ska det vara ganska stora skador för att axeln ska bli skev. på en stål propp är det inte mycket som krävs. en skev axel kan resultera i totalrasat växelhus då det förr eller senare börjar läcka in vatten genom packboxen.

jag tror det funkar för dig. vingen längst ner har ju gjort sitt jobb. räddat propellern alltså.

smuggler28

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...