PG550 0 Postad 23 Juli , 2009 Hej söker en bra och stabil liten båt åt mina pojkar en 8 år och den andra 5 år jag har en 6 hk evari som jag tänkt sätta på den och helst ska den plana med den. Har tittat lite på Terhi micro fun men det finns säkert andra i ungefär samma storlek. Kom med förslag!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 23 Juli , 2009 En 8åring och 5åring ska överhuvudtaget inte åka båt själva. kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 209 Postad 23 Juli , 2009 Pioneer 8 och ett par åror. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonte_VP250 0 Postad 23 Juli , 2009 Håller med fullt ut, alldeles för unga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smuggler28 1 Postad 23 Juli , 2009 kanske elmotor för att få prova lite, men även elmotor kan vara farligt om den ene vill bada och den andre vill köra. nej. åror eller segel får det bli. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tias 0 Postad 24 Juli , 2009 Jag fick en Pioneer 8 utan motor när jag var 8 och kunde simma ordentligt. Sen när jag kunde simma längre/bättre så fick jag en sprillans ny Yamaha 2hk:) Lyckan var gjord. Jag och kompisen körde hela dagarna. Under grannarnas bryggor och grejer:) Sen när vi ville leka så la vi motorn i land och fyllde båten med vatten. Å vips så hade man en varm skön pool i solen. Så börja enkelt för att sen öka allt eftersom... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 24 Juli , 2009 Jag hoppas verkligen att frågeställaren skämtar med oss. Man blir mörkrädd! Cia (fd dagisfröken och barnskötare på sjukhus där jag sett diverse skadade och drunknade barn) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CaptainHowdy 1 Postad 24 Juli , 2009 Jag hadde min första båt när jag var 8 år. En gammal Selco med en 8 hk. Gick inte fort, men jag tänker inte skaffa båt till barnen än på många år. Tycker de borde vara minst moppegamla om dom ska köra helt solo. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
okn1 0 Postad 24 Juli , 2009 Blir nästan förbannad när ja läser de här. men sen slår de mig att ingen far kan vara så fruktansvärt korkad så att han sätter sina SMÅ barn i en planande båt helt själv. Tror att detta är någon som vill väcka lite känslor och dra igång en diskution (hoppas iallafall de) Ha de bra Tomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seahunter 33 Postad 24 Juli , 2009 Håller helt med några av tidigare talare, en Pioneer med åror. På sin höjd en 2 kusars visp när mognaden tillåter det, sen får man växa sig till större motorer. Ser ständigt här i hamnen hur snälla föräldrar låter sina välartade barn leka och köra hejvilt med planande gummibåtar i, runt och mellan hamnar. Detta medför inga som helst problem för deras omgivning, eftersom mina barn, till skillnad från andras ungar, har genetiskt nedärvt sjövett, villket måste kännas tryggt. Mvh Andréas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Augustsailer 0 Postad 24 Juli , 2009 En rib båt ca 30 ft med 2 st evinrude 300hk v8 utombordare är nog det lämpligaste i den åldern, dem kan ju sedan arbeta sig uppåt! //A Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Henke70 0 Postad 24 Juli , 2009 Eller varför inte en sån här Kidmaster Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CaptainHowdy 1 Postad 24 Juli , 2009 Där vi hadde båt när jag var barn var det lite annorlunda än det är nu på min båtklunn. Vi hadde 5 båtar vid bryggan som tillhörde familjen. Var alltid någon vuxen som var vid stranden när vi åkte, alltid någon som kunde komma ut med en annan båt när man fick motorstrul. Sen var det ju inte speciellt mycket trafik i den viken heller. Då tycker jag även idag att det var rätt ok. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lotsenn 0 Postad 24 Juli , 2009 En optimist jolle är mitt förslag. kan dom lära sig att segla och är intreserade så är det inte omöjligt att montera en liten el motor att använda när dom lärt sig att handskas med båten. mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PG550 0 Postad 24 Juli , 2009 Nej barnen ska inte köra själv men de ska övningsköra med den och det ska gå att fiska med den och va lätt att ro och jo mamma eller pappa kommer alltid att va med Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
blacky477 1 Postad 25 Juli , 2009 finns inte ord som räcker till,,,, så jag skriver inget ,, men lägg pengarna på ett hjärnbyte istället,,, borde funka bättre med en fungerande FAR Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
23an 0 Postad 25 Juli , 2009 Tror inte han behöver nå hjärnbyte, han skriver ju att Mamma eller Pappa alltid kommer vara med och då ser inte jag någe farligt med de hela! Klart barnen ska få prova att köra lite båt, jag körde själv båt med Pappa i den åldern och de är ett av dom roligaste minnerna jag jag har kvar från min barndom! //23an Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser