Gå till innehåll
tisdag 04 februari 2025
Gäst Magnus

Chrysler 70hp 1979

Rekommendera Poster

Gäst Magnus

Är en sådan utombordare nått att ha. Någon med erfarenhet eller synpunkter? Tack på förhand

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det jag vet är att dem är extremt törstiga. Jag har inte haft nån själv eftersom jag inte vågat skaffa nån. :lol:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Niklas Nordin

Billig och bra motor tycker jag. Kan vara lite problem att få tag på t.e.x växelhus, cdi-boxar. Slitdetaljer finns att tillgå.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Force delar passar fuckin old rebild crysler engine

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har haft en chrysler 70hk ifrån 1970 och det var bara problem med den.Plus att den var väldigt törstig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2004-07-28 vid 01:05 skrev Sardaukar:

Det jag vet är att dem är extremt törstiga. Jag har inte haft nån själv eftersom jag inte vågat skaffa nån. :lol:

Hur kan du veta att de är extremt törstiga,om du inte haft ngn? jag har 4 st chrysler  och de är inte större drinkare än andra!!! dessutom  kostar en 70 hk 2 takt chrysler 10000kr....en 70 hk 4-takt  ny motor kostar -70 000   rätt stor bensinbudget att köra slut på!! dessutom slipper man brända ventiler kamremras,med på följav totalras..större vikt...mm mm    mvh   

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Grannen hade en 70 hk eller något åt det hållet.

Detta var på sjuttiotalet han klagade på extrem hög bränsleförbrukning 

de gångerna motorn fungerade. Men mestadels fick han bli bogserad.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inget från sjuttiotalet kan väl sägas vara bensinsnålt, framför allt inte amerikanska motorer. En stuggranne som hade en Chrysler 115 hkr på sjuttiotalet påstod att de drog så mycket bensin att den måste vara bensinkyld. Det är troligen enklare att få tag i delar till äldre OMC-motorer och Mercyry än till Chrysler men annars är det väl rätt solida grejer. Mycket kan dock ha hänt med en motor sedan 1979 så den kan vara som en bal på slottet, trist, tråkig, trött, slutkörd eller alldeles underbar...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...