Gäst Magnus Postad 27 Juli , 2004 Är en sådan utombordare nått att ha. Någon med erfarenhet eller synpunkter? Tack på förhand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 27 Juli , 2004 Det jag vet är att dem är extremt törstiga. Jag har inte haft nån själv eftersom jag inte vågat skaffa nån. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Niklas Nordin Postad 28 Juli , 2004 Billig och bra motor tycker jag. Kan vara lite problem att få tag på t.e.x växelhus, cdi-boxar. Slitdetaljer finns att tillgå. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mankan 1 Postad 28 Juli , 2004 Force delar passar fuckin old rebild crysler engine Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bollem 0 Postad 12 Mars , 2006 Jag har haft en chrysler 70hk ifrån 1970 och det var bara problem med den.Plus att den var väldigt törstig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
45hp 0 Postad 22 Maj , 2020 2004-07-28 vid 01:05 skrev Sardaukar: Det jag vet är att dem är extremt törstiga. Jag har inte haft nån själv eftersom jag inte vågat skaffa nån. Hur kan du veta att de är extremt törstiga,om du inte haft ngn? jag har 4 st chrysler och de är inte större drinkare än andra!!! dessutom kostar en 70 hk 2 takt chrysler 10000kr....en 70 hk 4-takt ny motor kostar -70 000 rätt stor bensinbudget att köra slut på!! dessutom slipper man brända ventiler kamremras,med på följav totalras..större vikt...mm mm mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jorgen01 473 Postad 22 Maj , 2020 Grannen hade en 70 hk eller något åt det hållet. Detta var på sjuttiotalet han klagade på extrem hög bränsleförbrukning de gångerna motorn fungerade. Men mestadels fick han bli bogserad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Faderullan 718 Postad 22 Maj , 2020 Inget från sjuttiotalet kan väl sägas vara bensinsnålt, framför allt inte amerikanska motorer. En stuggranne som hade en Chrysler 115 hkr på sjuttiotalet påstod att de drog så mycket bensin att den måste vara bensinkyld. Det är troligen enklare att få tag i delar till äldre OMC-motorer och Mercyry än till Chrysler men annars är det väl rätt solida grejer. Mycket kan dock ha hänt med en motor sedan 1979 så den kan vara som en bal på slottet, trist, tråkig, trött, slutkörd eller alldeles underbar... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser