Gå till innehåll
onsdag 12 februari 2025
Westfjord26

När fan kommer..

Rekommendera Poster

det fina båtvädret, eller i vilket fall hyfsade till västkusten. jag vill ut på sjön, inte i ösregn eller 10ms.

Kommer det snart?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nå, mon ami, Vädret är som det är, det går inte att klanka på det. Är du inte vattentät ? Ta på dig ett regnskydd, 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men Anemos för hel...., jag tar inte stryk av lite regn, jag är hårdare än såTungan, men visst är det skönare på havet när det är lite sol och under 10ms? har varit ute ett par dar i regnet oxå, lite tråkigt att hoppa i land med broddar under dojjorna för att inte halka och spräcka dumskallenSkrattande.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, du har haft det skönt ? Det var länge sedan jag besökte Västkusten. Hoppas du har fiskat, grillat o.sv. Finns det fisk kvar att fiska där ? Oj, färsk Makrill, är min delikatess ! Här i Österjön finns inte Makrill, men Lax på höstarna.

Och är du nu uppfriskad för den långa vintern. Har du förresten sett mitt hemtillverkade hink-grill !

Senast ändrad av -somena- | 24 juli 2009 | 12:36

post-10009962-1394236031,2118_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har haft det kanonbra, varit ute ett par dar till sen jag skrev inlägget, sen var det bara att vända hem när mätaren visade 21ms. Ser dock ut att bli bättre igen med en mellandag på tisdag om man får tro prognosmakarnaOskyldig, vilket jag inte gör direkt. Fiska makrill, nä det gör jag faktiskt inte, men skall väl införskaffa mig en dörj, för visst är det underbart med nystekt makrill och färskpotatis, dock så brukar jag ha spöt med mig och kasta lite efter landstigning vilket reulterat i nån havsöring då och då. Dock vill jag inte lyfta makrillen rakt in i sittbrunn med tanke på hur mycket blod dom skvätter, får väl bli en större hink på badbryggan så man kan landa fisken rakt ner i den. Hinkgrillen föresten har jag provat själv för många år sedan, funkar utmärkt, har dock idag en liten rektangulär Weber som jag bär iland, egentligen inget bra köp, kompisarna köpte en på Biltema med dubbelt så stor grillyta för ett par hundringar och jag gav strax under 7 hundra för min, surt!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag var ute i fina 14 dagar. Kolla min  makrillburk som jag har där bak. Där har det legat mycket makrill men inte i år för det verkar heldött.

2 gånger har jag varit ute vid Pater Noster och det resulterade i 5 makrillar samanlagt.

post-19228-1394236043,7743_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sedan steker jag makrillen på akterdäcket som är lätt att tvätta.

Kors ifrån faen va makrillen smakar bra i båten Tungan

post-19228-1394236043,8112_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det får bli en hink i aktern och ett litet extra biltema gasolkök för att steka iland eller på akterdäck,NU säger prognosmakarna att det skall bli kanonväder på västkusten fr.o.m imorgon.....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag åker ut till båten i helgen (fredag) och slänger i mig lite hojtarolja och fiskar. Du kan få provsmaka grillad eller stekt makrill Skrattande Du vet ju var jag ligger. Jag har en billig elplatta som jag ställer på en brädhög i aktern.

Vecka 34 är det kräftkalas på Gullholmen med musik och snapps. Alla är välkomna men man måste beställa kräftor av Lamon för han är kräftamiral. Man kan ju ha egna kräftor med sig också.

Förra årets kräftskiva inledning.

post-19228-1394236046,4788_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jobbar vecka 34, men drar till utkäften imorgon, slå en signal.... det är nära dig!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I morn är i dag. Åker till båten först på fredak kl. ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det blev Vaxholmen istället, tyvärr går vi hem fredag sent, andra aktiviteter i helgen bl.a Madonnakonsert, men det kommer fler helger...hörs!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Madonna när solen lyser och man kan vara i båten med en kall öl.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Solen lös inte inte över konserten på söndagen kan jag säga, men den var riktigt bra, att hon orkar gammelkärringen!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En del klarar vad som helst för lite pengar.

Kompisen klarade sig prcis från att skita ner sig i folkhopen. Han fick någon form av magsjuka och satt och tryckte åt andra hållet Skrattande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Magsjuka,,jojo, kalas det inte bakfylla? du måste ha ett längre rör till kolen så att finkeln försvinner heltFlört

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nä  nä han va inte bakis.......... garanterat för han körde bil både lördag - Söndag. Va la en släng av pottsjuka för det kom ur bägge ändar.

Brännvin är såpass billig i Tyskland så det säljs nog inte mycket kol i dag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...