trexen 0 Postad 23 Juli , 2009 Hej, Då jag köpte min motor så var plåtbrickan övermålad och efter jag försökte få bort färgen så var brickan i dåligt skick så att jag inte kan se vad som står. Jag vill gärna kunna göra servicar på det o då behöver jag vet ålder =) Om jag skickar med bilder på motorn kan ni hjälpa mig med årtalet kanske ? info: tändstift= NGK B-8HS eller B-8HS10, ingen oljepump tack på förhand //Marcus Senast ändrad av trexen | 23 juli 2009 | 14:34 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
trexen 0 Postad 23 Juli , 2009 En bild till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yammamoto250 2 Postad 23 Juli , 2009 Har du ingen bild på kåpan? Jag gissar på årsmodell 82-83 vad jag kan se nu. Mvh/Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
trexen 0 Postad 23 Juli , 2009 Jodå hä kommer den inte fullständig tyvärr, har fler bilder på motorn, säg från vilken sida du vill se så lägger jag upp. =) Tack för förhand //Marcus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
trexen 0 Postad 23 Juli , 2009 en till =) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chronic 0 Postad 23 Juli , 2009 Den är identisk med min motor, som också saknar beteckningar. Jag har köpt ALLT till en -84, för att det stämnde med sprängskisserna. Kolv, komplett packningssats, propeller, termostat mm mm, köpte allt på marinshopen i Älvsjö. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 23 Juli , 2009 Hej, Här har du i alla fall en handbok i PDF till en Yamaha 85 E(T) 1982:http://www.yamahaownershandbook.com.au/lib/download.php?f=688-28199-85.pdf E = Manual tilt med elstart, T= elektrisk powertrim & tilt med elstart. Specifikationer inkl elschema mm. Handboken gäller 85 hk utan oil injection system. Jag gjorde en sökning på Marinshopens hemsida, Sök motordelar, och där fick jag fram att Yamaha 85 hk i Europa tillverkats mellan dessa årgångar, se bilden. /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chronic 0 Postad 23 Juli , 2009 Finns även sprängskisser om du söker här på 85 hk Yamaha. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
yama60 1 Postad 23 Juli , 2009 Väldigt lik min 60 hp som är en 82:a, den är dock bara tvåcylindrig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yammamoto250 2 Postad 23 Juli , 2009 Jag är nästan säker på att det är en 82a eller en 83a. Mvh/Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
trexen 0 Postad 27 Juli , 2009 Chronic: då köper jag oxå allt till en -84 men gör nog en provbeställning av någon enstaka pryl se om det stämmer. Tack alla för mycket informativa svar, nu har man lite med kött på benen för att kunna meka själv med båtmotorn, åtminstonde köpa rätt prylar, tack Trevlig sommar //Marcus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser