Gå till innehåll
måndag 10 februari 2025
Krisolas

Min mariner går forfarande ojämt

Rekommendera Poster

Nu har jag bytt cdi box på min Mariner raka sexa 115 hkr, alla stiften har gnista(iallafall när den är kall har ej kollat när den är varm bör man göra det? Det är bra fart i motorn när den går , men så plötsligt går hon ojämt igen. Vad kan jag göra, hon verkar få bensin.

tacksam för råd.

Hilsen

Krisolas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På de forum som jag har läst på så bör du kontrollera alla förgasare och göra rent dessa ordentligt i lugn och ro, ta bilder med kameran så du kommer ihåg var alla skrivar sitter, samt att räkna hur många varc det är innan munstycken är inskruvade så du får tillbaka samma konfig som innan.

Hoppas det hjälper, lycka till //Marcus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för tipset, fick hjälp idag från en något kunnigare kille än mig som drog på full gas på tongång så hela stockholms skärgård borde ha hört det, lät som en gräsklippare på högvarv, kändes inte så bra för en som inte är van vid detta. Det kallas tydligen raqggar koll eller liknande av förgasarna, det vill säga man blåser förmodligen ut dom på något sätt.

Efter detta gick hon väldigt bra på marchfart men gick trots allt ojämt vid full gas. Har tendens att stanna till och från även vid tongång. Vad tror du skall vi ändå kolla förgasarna enligt ditt förslag.

Oändligt tacksam för att du hörde av dig.

Krisolas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...