StefanM 0 Postad 21 Juli , 2009 Hello. Har problem med att min motor som är en VP240 A med slutet kylsystem från -77 som blir varm när man ligger i plan och kör. Hade samma problem ifjol och pratade med en kille som hade haft liknande problem fast med en mindre motor och han gav mej rådet att lägga värmeväxlaren i ett syrabad för att göra rent kanalerna i den. Efter att ha lagt värmeväxlaren i badet så blev den ren och fin invändigt, provkörning på land och den verkade kyla bättre. Efter sjösättning så kyler den bättre, går precis upp på det gröna på mätaren vid körning på ca 2000rpm men sticker iväg upp när man ligger på 4000rpm, går och köra 3-4 distans. Det sitter ingen termostat i nu, tog bort den för att prova men ingen skillnad. Har funderat på att byta innanmätet i sjövattenpumpen, sitter en löstagbar halvmåne där vid impellern som vad jag tycker borde gå ut i intet bättre än vad den gör nu, impellern är 1år nu. Har även haft ur pluggarna i motorn för att kolla kylkanalerna men där var det inga problem. Kan det vara cirkulationspumpen på motorsidan som är slut? Vad skall jag göra. //Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser