Gå till innehåll
måndag 25 november 2024
Pama

Tips inför köp av Alfa 24

Rekommendera Poster

Vi ska titta på en Alfa 24 imorgon, är det något speciellt som man ska se upp med?

Båten har nytt kapell och nyrenoverad Volvo B20, delvis bytta fönster (antar att han menar att några av fönstren är bytta ;-) ) nya säten i aktern, nya dynor och ny motorkåpa. Verkar vara mycket gjort.. Priset är 79 000

Tack på förhand!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej där...

Har själv en Alfa 24 som jag köpte i våras. Fick ett tips om att kolla på akterspegel runt skölden så att det inte fanns några sprickor där. Vilken årsmodell är det på den? Min är byggd före -68.

lycka till med köpet och det vore kul om du hörde av dej hur du gjorde

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om den har landström så bör du se upp. Aluminiumbåtar är väldigt känsliga för galvaniska spänningar som kan göra att aluminiumet äts upp av oxider om inte landströmmen är korrekt installerad. Kolla noga på alla offeranoder om dom är anfrätta, och isåfall kolla hur gamla dom är. är dom endast en säsong bör dom nästan vara som nya.

Jättefin förstabåt. Lyckades frälsa min sjösjuka fru som absolut inte ville ha båt i en sådan. Nu är den såld och vi letar efter en nyare och större båt......

Är man ingen van sjöbjörn och envisas med att köra på grund sitter jag hellre i en alfa 24 än en plastbåt. Hellre en bula i aluminiumet än en spricka i plasten..... 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nyrenoverad kan betyda vad som helst på en motor.
Kolla exakt vad som är gjort.
Kollade en gång på en båt där ägaren renoverat motorn genom att göra rent dieseltanken, byta impeller och kolla en spridare...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

har du någon länk till annonsen eller någon bild? Skulle vara kul och se ifall det är min gamla båt :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...