skumroffe 0 Postad 21 Juli , 2009 Hej. Är ute efter en långfärdsbåt för runt 1ooooo. exkl. nödvändig utrustning. Förslag? Långköl, fenköl? Tänkte sticka från Stockholm nedåt Sverige och sedan vidare ned i Europa (ej kanalerna) till Medelhavet. Har tittat lite på gamla inlägg, men skriver ett nytt för att få lite färsk feedback. Hellre stabil och säker än snabb och sportig. Mvh Lasse Senast ändrad av skumroffe | 21 juli 2009 | 19:42 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
melle 7 Postad 23 Juli , 2009 Ibland kan du ju finna en båt som redan är färdigrustad för långfärd. Det brukar bli billigare samt inte lika tidskrävande som en avskalad båt. Jag kikar på blocket rätt ofta och det är väldigt ofta det ligger långfärdsutrustade båtar i prisklassen 100-150 000kr. Sugen på Karibien? Ligger en svensk Allegro 27 till salu för 90 000kr! Ett klipp måste jag säga! http://padjuptvatten.se/ mvh Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
skumroffe 0 Postad 29 Juli , 2009 Tack. Har läst lite och pratat med gamla ägare om Allegro 27:an. Den verkar intressant. Det finns en hel del färdigutrustade långfärdsbåtar till salu. Kanske är smartare att köpa en sån. Man spar säkert pengar på det. I utrustningsväg menar jag Epirb, solceller, autopilot, radar mm. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser