anica 0 Postad 21 Juli , 2009 http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=669&a=507232 Är det gänget i seglarveckan som är i farten? Finns det ingen officiell turlista för detta seglartåg så man vet vart man INTE ska gå för att hamna i kaoset? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kalledrag 3 Postad 21 Juli , 2009 Hur menar du nu ??????? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 21 Juli , 2009 Seglarveckan var väl förra veckan. Det är nog tur att det inte var det vädret då. turlistan hittar du på denna sida. http://vecka29.wordpress.com/ tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 21 Juli , 2009 Gode Gud! Låt dom inte förstöra två av mitti semesterveckorna i stockholms skärgård också!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 21 Juli , 2009 Förstöra - ett sån tevligt arrangemang. Vi Bohusläningar delar gärna med oss av trevnaden kring våra hamnar under vecka 29. Var själv och kollade både i Hunnebo och på Smögen och kom fram till att jag har egentligen en ganska lämplig båt att delta med. Om jag stämpar upp taket över däcksalongen med ett par 2tumx4, skruvar bort ett mindre beslag mitt på taket och lägger en skiva i hålet där ruffluckan sitter så det blir helt slätt. Då jag inte har nån bom som sträcker sig över däcksalongen, måste jag nog sätta upp ett räcker runt, för att mina kompisar som vanligtvis behöver stöd av rullatorer inte skall ramla ner och bryta lårbenshalsen. Nån större mängd sprit är nog inte nödvändigt, de har svårt me balansen i alle fall. Då jag själv under många år jobbat med ljudanläggnngar (på amatörnivå) skulle jag nog kunna få ihop en saftig ljudanläggning med mycket bra tryck i ljudet. Mer än de övriga båtarna. Går man då tex till Smögen i god tid kan man få bästa platsen vid kajen mitt bland de andra båtarna. Sen är det bara att fläska på med de häftigaste låtarna; Dans på Bännö brygga, Gammla Nordsjön, Kostervalsen, Ungmön från Kärringön, Ella frå Knippla, Abel i Klôva och Ålefeskarns vals mm. Skulle dôm riktigt pene beddarne ta slutt får en väl spelle nörre halvtaski så som Arholmavalsen ò Dansen den går upp på Svinsta skär. En kan ju inte spelle samme bedde om ô om igen. Jag är helt övertygad om att det hade uppskattats ofantligt mycke av de övriga deltagana i seglartåget. Dom har ju överlag så dålig fantasi när det gäller musik. En av båtarna på Smögen som låg när fiskhallen sepelade en bedde som, enligt mitt sätt att se på musik (om vi nu kan kalla det musik) bara bestod av tre takter som upprepades om och om igen. Efter att ha hört dessa tre takter några hundra gånger, så kändes det som man skulle spy. Hade jag varit tvungen att va kvar och haft med mig en avbitare, hade jag nog klipp sladden till elförsörjningen i småbitar. Jag hade naturligtvis också kunnat gå upp och stängt av transformatorn, men det hade nog inte min arbetsgivare uppskattat. Bortsett från båten vid fiskhallen tyckte jag det övriga va rätt ok. Ungdomarna så i varje fall ut att trivas. Jag fick tom en possitiv upplevelse. fter att ha gjort bryggslaget från fiskhallen till Flundebosand vände ve och gick tillbaka mot fiskhallen. Båten som tillhörde seglartåget och låg längst in i Smögenhamnen, vid Harry Hugossons verkstad, var en större norsk segelbåt. Vi passerade den exakt kl. 21.00. En av ungdomarna reser sig, lyfter den Norska flaggan ur sin hållare, rullar ihop den och bär ner den i ruffen. Det hela gick så snabbt att jag inte han få fram kameran. Men som sagt, vi bohusläningar delar gärna med oss av seglartåget, helt eller delvis, till er stockholmare. Ni kan behöva lite fart och fläkt där österöver. tommy tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser