Joakimswe334 0 Postad 20 Juli , 2009 Hej Nybliven ägare till en Flipper 575 från 1984. Jag behöver hjälp med att hitta ett fäste (rör) till min akterlanterna för mitt saknas. Var kan man hitta ett sådant rör som passar i orginal hållaren i aktern. Mvh / Joakim Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
us_oberg 0 Postad 19 September , 2009 Tjena, Jag skulle kolla runt lite i bygghandeln för aluminiumrör. Båtfirmor som Hjertmans, SeaSea och Watski har ju även mycket aluminium i sina kataloger. Jag rustar min 575a löpande och har också jagat reservdelar. Hittils har jag hittat originaldelar till gångjärn på ankarboxen, lanternor, relingslist och dekaler runt om. Listen är inte original förståss, men snarlik originalet på tvärsnittsmåtten. Har list över om du är intresserad kan du kolla min annons på blocket.. Har även bytt den vadderade kanten framtill på hardtopp, bygelinfästingar till kapell Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipp760 0 Postad 20 September , 2009 Hej, Även Erlandssons brygga har en del aluminium detaljer som är samma som på Flipper. Annars kan även Flipper marin ordna fram orginalprylar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser