Gå till innehåll
lördag 23 november 2024
Lill-Hugge

VDO tankmätare visar fullt när den är tom och vice versa

Rekommendera Poster

Hej, hej

Köpte en båt i våras som jag förövrigt är mycket nöjd med, men när jag kört ett tag upptäckte jag att tankmätaren gick åt fel håll dvs den visade full när den var tom och vice versa.

Jag fick rådet att skifta och -. Det fungerade inte alls då tankmätaren for upp i ett maxytterläge (fullt) och blev kvar där. Och när vi bytte tillbaka och - till det ursprungliga läget kvarstod problemet.

Är det någon som vet vad jag skall göra för manöver härnäst skulle jag bli mycket tacksam.

Med vänliga hälsningar,

Lill-Hugge

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Kan flottören vara felmonterad? Alltså så att givaren roteras åt fel håll, skulle ju ge omkastning av fullt / tomt!? Antar att du med kvarstod problemet menar just denna tvärtom-funktion, och inte att mätarn står kvar i maxytterläget!?

Kolla flottör-bild sid 7 nere till höger:

http://www.vdo.com/NR/rdonlyres/A2355D73-3DA4-494C-AED4-6415A897286E/0/Installation_Instructions_FuelTankGauge_VorratsanzeigerKraftstoff.pdf

Mvh Thomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är olika standarder på instrumenten i USA och Europa. Det brukar bli inverterad funktion om man använder fel. Har du en amerikansk båt så har du förmodligen en Europeisk tankmätare, och vice versa.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok! Tack för svar. Fortsätter att forska vidare så skall detta ordna sig också..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...