Gå till innehåll
söndag 26 januari 2025
melle

Segelfilm över Stilla Havet nu för nerladdning

Rekommendera Poster

Andreas Mehlin (då 25) & Karin Persson (då 23) flög i september 2007 till Panama och köpte en segelkatamaran utan någon tidigare seglarerfarenheter (ca. 10 eftermiddagar i oslofjorden ett par månader innan Panama). Oktober 2008 hade de nått Australien.

Har lagt upp en torrent så ni kan ladda hem vår seglar film Uhuru i Stilla Havet 2007-2008

http://dl.torrentreactor.net/download.php?id=3245401&name=Uhuru seglar över stilla havet / Uhuru crossing the Pacific (fungerar nu)

http://isohunt.com/download/108388657/32f6692acad6da93ff3f752e58c4b05eb6de5470.torrent

För att ladda ner den behöver ni en torrent klient som kan laddas hem här:

http://www.utorrent.com/

OBS!! Filen ni laddar hem är en ISO fil, den ska öppnas med ett brännarprogram och brännas ut på dvd alternativt om ni ska köra den på datorn kan ni använda Deamon Tools för att simulera en dvd.

Snälla! Hjälpt till att seeda/fortsätta att ladda upp filmen nä ni laddat hem den. På så vis får fler möjligheten att se den.

Mvh

Andreas

www.7hav.se

Senast ändrad av melle | 20 juli 2009 | 21:10

Senast ändrad av melle | 20 juli 2009 | 22:35

Senast ändrad av melle | 21 juli 2009 | 09:50

Senast ändrad av melle | 21 juli 2009 | 10:09

Senast ändrad av melle | 21 juli 2009 | 11:02

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Spännande, men länken till filen verkar inte funka. I alla fall inte för mig :S.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Verkar vara ngt strul.

Hade lite problem att få igång torrentsen, så jag tog först bort den från piratebay...dock fick jag den att fungera liten stund senare och de låg kvar några timmar. Kunde dock inte ladda upp torrenten igen för att den säger den redan finns i systemet...kanske tar liten stund innan den försvinner. Men just nu kör jag iaf seeding...ska försöka få upp den på piratebay i dagarna igen

Om ngn inte orkar vänta kan jag maila er torrenten direkt till er (20kb)

skicka isf ett mail till andreas.mehlin (snael A) gmail.com

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Torrent not found :-)

Senast ändrad av pgh73 | 20 juli 2009 | 21:23

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag fick tag i torrenten och laddar ner den med uTorrent... men det är ingen som seedar =( ... gick bra fram till ca 50% sen sluta det helt

=(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo..det kan ta lite tid nu i början...så är det alltid med torrents, dvs att det går långsamt i början men sen när väl några fått ner den och fortsätter att ladda upp..då går det som tåget.

Seedar gör jag hela tiden :) Så det är ju alltid minst 1! 15st som tankar hem den nu...men håll ut! Det går framåt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag lämna datan på så filmen kanske är klar när man kommer hem från jobbet... =) ..

hur bränner man ner iso:n på dvd så man kan kära den i dvd spelaren?..

brukar annars andvända deamontools.. men då kan man bara kolla på datan .. =(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En ISO fil bränner du lättast ut med ett brännarprogram, väljer open/öppna i antingen arkiv menyn eller någonstans du har möjlighet att öppna. Det går oftast inte att t.ex. dra filen över från tex en utforskare till vad-som-ska-brännas-listan.

Mvh

Andreas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Trevlig dokumentation om eran resa, man blir lite avis måste erkännas.

Synd att du inte fått med lite trevliga helbilder på båten.

Ps tog mig 1,5 dygn att ladda ner, men det var det värt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo...man var lite dålig på att ta kort på just båten :) Men du kan ju alltid kika in på

www.7hav.se där finns lite fler bilder

Mvh

Andreas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skön film! Dessutom snyggt producerad.

Det enda jag är besviken på är vågorna ute till havs på Stilla Havet, men jag antar att ni är tacksamma att de inte blev mycket värre än så ;-).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hehe. Ja vi är glada vi inte hade några monstervågor. Vi planerade alltid våra seglingar efter vindstyrka och svallhöjden. Dock ska det sägas att vi hade stora vågor på 5-6 meter och ibland brytande. Det är också väldigt svårt att uppelva våghöden när man ser det på filmen...vi har försökt ta kort och filma men det ser inte så högt ut.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...