PaZe 0 Postad 20 Juli , 2009 Har fått vatten i oljan på drevet. Finns det något gnerellt fel , sån packning eller del som man oftast behöver byta, är det svårt? Eller behöver man lämna in drevet för renovering? Mvh Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 20 Juli , 2009 Nu tycker du säkert att jag är taskig. Men redan frågan ifall något är svårt eller ej tyder på att dina kunskaper är sådana att det är billigast att lämna in drevet. För ordningens skull skall jag ändå ta upp frågan om generella fel. Ett är att packboxarna i utgående axeln läcker ett annat kan vara växlingsmekanismen och slutligen att påfyllnings och eller/avtappningsskruvarna läcker. Men det allra vanligaste är utgående axeln. Oberoende av var det läckt, bör drevet plockas isär och det är inte bara att göra. mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PaZe 0 Postad 20 Juli , 2009 Tack för ditt ärliga svar (det uppskattas!) och stämmer. Det jag skruvar isär brukar jag få ihop, men jag saknar mycket kunskap i ämnet. Jag har ett beg. 280 drev i skuffen på bilen men jag är inte säker på huruvida det passar att byta mot det 270 drev som sitter på idag utan övriga ingrepp. Mvh Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 20 Juli , 2009 Ursäkta mitt något bryska svar, du är ju inte helt borta. Ditt 280 drev är bara att slänga dit. OBS! förvissa dig om att det är samma utväxling. mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 20 Juli , 2009 Tyvärr inte bara o slänga dit, beror på vilken infästning styrhjälmen har i drevet. Finns med 2 insex eller med en grövre bult. Men följer tappen med 280 drevet så är det ju lungt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser