Gå till innehåll
måndag 24 februari 2025
PaZe

Vatten i oljan på 270 drev

Rekommendera Poster

Har fått vatten i oljan på drevet. Finns det något gnerellt fel , sån packning eller del som man oftast behöver byta, är det svårt?

Eller behöver man lämna in drevet för renovering?

Mvh Patrik 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu tycker du säkert att jag är taskig. Men redan frågan ifall något är svårt eller ej tyder på att dina kunskaper är sådana att det är billigast att lämna in drevet.

För ordningens skull skall jag ändå ta upp frågan om generella fel. Ett är att packboxarna i utgående axeln läcker ett annat kan vara växlingsmekanismen och slutligen att påfyllnings och eller/avtappningsskruvarna läcker. Men det allra vanligaste är utgående axeln. Oberoende av var det läckt, bör drevet plockas isär och det är inte bara att göra. mvh/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för ditt ärliga svar (det uppskattas!) och stämmer.
Det jag skruvar isär brukar jag få ihop, men jag saknar mycket kunskap i ämnet.
Jag har ett beg. 280 drev i skuffen på bilen men jag är inte säker på huruvida det passar att byta mot det 270 drev som sitter på idag utan övriga ingrepp.

Mvh Patrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ursäkta mitt något bryska svar, du är ju inte helt borta. Ditt 280 drev är bara att slänga dit. OBS! förvissa dig om att det är samma utväxling. mvh/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tyvärr inte bara o slänga dit, beror på vilken infästning styrhjälmen har i drevet. Finns med 2 insex eller med en grövre bult. Men följer tappen med 280 drevet så är det ju lungt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...