Gå till innehåll
måndag 11 november 2024
mankan

motor byte mercruiser mot mercruiser

Rekommendera Poster

hej jag ska byta min gammla 327 från 1966 som verkar ha gjort sitt mot en 350-91a som jag har stående kpl.Vad behöver jag tänka på ? ska det passa rakt av eller måste jag flytta över saker från den gammla motorn? skiljer splinsen mellan olika drev? motorfästen? Tacksam för all information mvh magnus

post-3929-1394234286,0857_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst danne

är 350 från en bil borde du stoppa i mässingsplugg i den isf de vanliga om den skall vara sjövattenkyld. du bör även byta kamkedja med drev till kraftigare modell (finns på hansen racing tex) om motorn suttit i en personbil. har den suttit i en pickis brukar det vara rätt från början

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hej igen 350in är en mmercruiser260hp som har suttit i en beyliner förr så motorn är en kpl marinmotor mvh magnus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Produktutveckling är inte något som GM håller på med i någon större utsträckning. 327 till den lades ner & 350 har sett i princip likadana ut fram till 1986 då man gjorde vissa förändringar. Jag tror dock inte att någon förändrig som gjordes då bör påverka dig då din 350 är komplett. Är dock inte helt säker på detta. Med lite tur passar 350'n direkt. Det kan tänkas att du blir tvungen att flytta över ryckutjämnaren från gamla till nya svänghjulet men mer än så ska NOG inte behövas. Håll oss uppdaterade!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...