Nina-j 0 Postad 19 Juli , 2009 Hej. Jag är nyfrälst trots 32 år, seglare. Har just tillbringat en vecka till sjöss med gunnars seglarskola i Ljungskile. Det har varit underbart och nu vill jag bara fortsätta segla. Tyvärr känner jag att jag inte kan segla en båt ensam. Jag måste ha någon med mig som är mer erfaren. Eftersom jag inte kan ta mig ut själv är det ju inte så stor ide att köpa båt, att hyra går ju inte heller eftersom jag vill ha någon rutinerad med mig och inte känner någon sådan. Därför undrar jag om det finns någon som vill ha sällskap till sjöss. Jag kan ju segla hyfsat!! Kan tänka meig att betala bara det finns en kojplats! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jacko 0 Postad 21 Juli , 2009 Kul att se en kopia av sig själv, åtminstone vad gäller erfarenheter och inställning! Jag är också nyfrälst, inte längre tonåring, saknar egen båt men vill ut så ofta som möjligt. Jag är ju m a o inte den du söker, men tänkte bara försöka uppmuntra dig lite. Självklart är du erfaren nog att ge dig ut. Kanske inte mol allena, men med en-två gastar (som inte behöver kunna mer än att göra som du säger när du ber dem hänga ut puttifrånkorvar, dra i det där repet, knyta fast båten i trädet etc) och en förstås lagom stor båt går det nog. Förra sommaren gav jag mig ut på min första seglats i en Sunwind 26, tillsammans med 3 andra. Mina erfarenheter bestod av några timmars jollesegling och en förarintygskurs över en helg. Det gick utmärkt, trots kuling på Kanholmsfjärden. Givetvis krävs omdöme i början så att man inte tar sig vatten över huvudet (såväl bildligt som bokstavligt), men mitt budskap är: Segling är inte svårt! Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cripz 0 Postad 21 Juli , 2009 ni kan segla med mig om ni har lust =) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jacko 0 Postad 21 Juli , 2009 cripz: Hemskt gärna! Såg att du annonserat lite och sökt besättning för v 32. Jobbar tis-fre den veckan och vet inte riktigt vad min flickvän hade tänkt ha för sig under helgen. Men sedan är jag ledig v 33-34-35 och har bara lite lösa planer, så man får väl se! Hmmm...jobb och flickvän förresten; helt klart hinder i vägen för att bli en komplett båtgalning. Ska se om man kan göra nåt åt det;) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cripz 0 Postad 22 Juli , 2009 jag har tyvär bara tid att segla den veckan ... sen börjar min plugg igen vecka 33.. så då åker jag till halmstad (pluggar där).. men det går kanske att lösa att du hänger med några dagar bara... sen tar waxholsbåt hem eller så.. jo jag har anonserat lite och börjar hitta endel som vill med... min kusin har redan bokat biljett från gbg så han ska med sen är det två tjej kommpisar som har sagt att dom kanske ska med så det är väll lite 50/50 på det.. haha ja flickvänner och sånt har man inte tid med... om dom inte råkar vara båtfrälsta själva.. men det är sällan man hittar en sån tjej... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fetaost 0 Postad 23 Juli , 2009 Skall segla min egen 36-fotare bland grekiska öar ett år framåt. Ensam för det mesta. Skulle kanske uppskatta lite sällskap ibland. jan.hennig@home.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cripz 0 Postad 26 Juli , 2009 det låter juh inte dumt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser