Haveri 0 Postad 19 Juli , 2009 Undrar om det är någon som har monterat ett extra motorfäste på sin snipa? Om ja, undrar jag hur man ska gå tillväga då aktern är rund. Finns det speciella fästen eller får man bygga en egen fästesanordning? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fjosor 0 Postad 19 Juli , 2009 Hej Jag vill också ha förslag på hur man fäster en motor på en snipa!... kan ju vara bra i nödfall eller vid trolling av gös mm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Brodur 0 Postad 19 Juli , 2009 Varfr inte fästa en elmotor i fören?! Finns Minn Kota elmotorer med bra kräm som är gjorda för att skruvas fast i fören. Har själv en sådan. Finns med fjärrkontroll så du kan sitta i sittbrunnen och manövrera den. Det finns extralånga så att de når ned till vattnet även i en snipa. Motorn kan hissas upp och fästas på däck enkelt när den inte används. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
elektrikarn 123 Postad 20 Juli , 2009 Elmotor är nog inget bra alternativ om man är ute efter en reservmotor då det värsta inträffar. Har man en badbrygga som sitter någorlunda högt kan man fästa en motor i den (förutsatt att man har en badbrygga och att den inte som i mitt fall ligger alldeles för lågt under gång). Är väldigt nyfiken på hur man löser detta. MVH Elektrikarn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ahaa 2 Postad 20 Juli , 2009 Jag har ett fäste på badbryggan som är svetsat i rf. Det är nog till för att fästa jollemotorn men sitter i rätt höjd för att kunna användas i nödfall Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
elektrikarn 123 Postad 20 Juli , 2009 det här kanske funkar :http://www.blocket.se/goteborg/Motorfaste__Pulpit_och_Propeller_21858655.htm?ca=4&w=3&last=1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Brodur 0 Postad 20 Juli , 2009 Varför är elmotor inte ett gångbart alternativ, elektrikarn? Jag har själv bogserat en snipa med min båt med elmotor. Inga problem! Om du verkligen är elektriker så vet du att en elmotor är stark och med god dragstyrka. Om snipan inte framförs på öppet hav så är ett kraftigt batteri tillräckligt för att föra båten iland om olyckan är framme. Dessutom är det underbart att trolla ljudlöst med elmotor och med fjärrkontrollen på handleden kan man navigera båten när man håller i spöet. Dessutom alltså fördelen med att de kan monteras på däck och att den är miljövänligare än bensinmotorn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sirnose 0 Postad 20 Juli , 2009 Sätt en fyrahästare på sidan av båten, det hade jag på en fm snipa. Motorn kan du ha i båten tills den behövs. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser