Gå till innehåll
lördag 23 november 2024
Dustin

Renovera inredning i Magnifik midget

Rekommendera Poster

Hoppas nu att jag är i rätt forumdel, annars får ni flytta inlägget dit det skall vara...

Jag har precis köpt mig en segelbåt, min fösta egna! Den är i ganska bedrövlig skick och skall under sommar och vinter renoveras så att allt är klart för sjösättning våren 2010.

Jag tänkte riva ut större delen av inredningen men vet inte riktigt vad jag vågar ta bort och vad som eventuellt måste sparas, tänker först och främst på båtens styvhet (om det är rätt utryckt)

Jag tänkte ta bort den lilla väggen som markerar förpiken och sedan höja upp britsarna på sidan för att få allt i samma höjd. Jag har sedan inga planer på att bygga upp denna vägg igen.

Min fråga är nu om den väggen har någon som helst bärande funktion eller om det är helt ok att bara plocka bort den?!

Bifogar även en bild så att ni ser vilken väg jag menar...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inga fastbultade riggförstärkningar i skottet?

Skillnad i höjden på britsarna?

Är skottet fastplastat i skrovet hela vägen eller bara bitvis?

Vad ska du fästa hyllan/ryggstödet i om du tar bort skottet, eller ska du ha en längsgående hylla utefter hela sidan?

sten

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nopp, kan inte se att skottet sitter fast på något sätt i skrovet, går att ruska på ganska ordentligt. Jag hoppas verkligen itne att det skall vara bärande.. hehe

Britsarnas sitthöjd är något lägre än förpikens, vill att allt skall sitta i samma höjd så att jag kan göra lite längre britsar att sova på.

men jag gissar på att skottet bara är att riva!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...