Marrexxx 66 Postad 18 Juli , 2009 jag tänker ersätta tygtaket över öppningen i doghouse med plexiglas. så min fråga är om någon har koll på hur tjock pleixi man bör använda och hur man på bästa sätt borrar i pelxi. Hälsnignar Marre Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AM2010 6 Postad 19 Juli , 2009 Hej, jag hade en gång en Sheriff 600 som fick en ny lucka till ruffen. För att göra den snyggare satte jag in ett fönster av plexiglas. Använde 6 mm tjock plexiglas och fick den tillskuren av leverantören för kaffepengar. Kolla här: http://www.gop.se/ Man kan också vända sig till sin lokala glasmästare, de har rätt kontakter. Gör en skiss så kan de borra åt dig! Annars räcker vanliga HSS-borr. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
henriknil 42 Postad 19 Juli , 2009 Hej Marre Jag har en Orrskär 850 med plexiluckor som är ca 60X 60 och dom är 8mm tjocka. Den ena luckan var svår att få vattentät pga av att den var 1 cm för bred, men det gick bra att åtgärda med en vanlig fintandad snickarsåg(sticksågen var utlånad). I dessa luckor är det borrat och gängat för m4 skrivar till gånggärnen. Så ta en provbit och borra och köp en gängtapp som passar skruvarna du ska ha och se om det fungerar så slipper du ha muttrar på insidan. Hälsningar Henrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marrexxx 66 Postad 19 Juli , 2009 Tack för tipsen. /Marre Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zinderella 0 Postad 26 Juli , 2009 glöm inte att all bearbetning av acrylplaster kräver T-röd som skärvätska/smörjmedel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser