stromm 0 Postad 17 Juli , 2009 Hej vilket trevligt forum ni har här. Mitt bekymmer är som rubriken lyder en johnson 35 en 79a.Den har stått i två år och idag togs premiär turen med den,den har körts i tunna några gånger innan jag stoppade den i sjön.Jag böt impeller på den för skvaller strålen var inge vidare.Idag körde jag den på ca 1/3dels gas i ca 15 minuter sen provade jag att varva ur den och det gick bra i ca två minuter sen började den skrammla och rycka den slog liksom i gasreglaget ett enspaks reglage är det på den. Jag smög ner på lågfart och då vart det bättre hade ingen lust att stänga av den och kolla vad det kunde vara utan ville ta mig till bryggan.Efter ett tag så gick den som vanligt igen utan ryckningar men den varvade inte ur kändes inte som om det vart fullgas. När jag öppnade kåpan så var svänghjulet så varmt så det gick inte att ta på det.Har ni någon aning om vad det kan vara så tas alla förslag emot tacksamt. Mvh Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
halling_sjo 0 Postad 18 Juli , 2009 Hej Det kanske är termostaten som inte öppnar sig. Svallerstrålen visar att vattenpumpen fungerar som den ska, men den behöver inte kyla bra bara därför Öppnar sig inte termostaten så kyler den inte tillräckligt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stromm 0 Postad 18 Juli , 2009 Den tanken slog inte mig,var hittar man termostaten undrar jag då. mvh anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stromm 0 Postad 18 Juli , 2009 Jag hittade var den sitter,gick in på ishop nånting som det var länkat till någonstans här på forumet.Jag är inte van att meka snurror brukar hålla mig till traktorer och bilar.Går det att kolla termostaten genom att koka den vid vilken temp ska den öppna. Mvh Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 485 Postad 19 Juli , 2009 Det går bra. Skall öppna vid ca 60 C med en jämn rörelse. Men du skall inte koka den. Senast ändrad av guestsson | 19 juli 2009 | 15:47 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stromm 0 Postad 19 Juli , 2009 Idag lossade jag termostaten och värmde den i kastrull och den öppnar innan vattnet börjat sjuda,så det verkar inte vara det som är felet. Det slog mig att när jag kört den i tunnan har den inte haft kåpan på så då har det nog inte blivit så varmt. Kan jag ha sönder något om jag lossar svänghjulet sitter det på kil så det inte går att sätta tillbaka fel. Mvh Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stromm 0 Postad 20 Juli , 2009 Har idag försökt att lossa svänghjulet,när jag vrider på svänghjulet så snurrar plattan under svänghjulet med en bit känns som om det kärvar.Det som sitter under svänghjulet är det tändnings plattan den är förbunden med gasreglaget så min tanke var om det var det som gjorde att det slog i gasreglaget.Fick inte loss svänghulet fast jag gjorde en avdragarplatta till dom tre gängade hålen i svänghjulet.Får gå på med värme imorgon. Vad tror ni kan det ha blivit något tokigt under svänghjulet Mvh Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stromm 0 Postad 24 Juli , 2009 Hej nu är felet hittat magneten (tror att den heter så)hade lossnat från sitt fäste under svänghjulet.Så nu behöver jag ha tag på en ny.Finns det ngn som säljer begagnat runt Stockholm. Mvh Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser