Gå till innehåll
måndag 02 december 2024
Birdy_81

Bränsleproblem Johnson 90 v4 -85

Rekommendera Poster

Hej jag har ett problem med min motor som jag tänkte någon kunde lösa blir galen ,, när jag lägger i växel och du gasar lite bara så att tändningen höjs går motorn bra ,,sen när förgasarna börjar öppna vill den dö ! .. jag kan få upp den på högre varv men då måste jag trycka på choken några gånger samtidigt som jag gasar upp mer ..sen går den hur bra som helst ,,tills du släpper ner den på gas och får göra samma prosedur igen. .. när jag var ute idag hade problemet blivit värre nu får jag trycka till på choken några gånger bara för att hålla ,motorn igång alltså har det blivit värre ,,motorn har bra komp på alla cylindrar ,,det kan ju bara vara ett bränseproblem! ..förgasarna är rengjorda blåsan är bytt samt snabbkopplingarna till motor och tank..kan det vara bränslepump?..det hjälper inte att pumpa på blåsan! ...tacksam för svar MVH Mårten ..och hej alla är ny på forumet  

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hejsan! Jag skulle nog kolla membranen i bränslepumpen den verkar inte orka ge tillräkligt med soppa.

Mvh stortrolle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

membranet var helt inga hål ,,det var tunt i mitten men så ska det väl vara !?  ..vad kan det mer vara ?? ..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har du VRO pump på din (kombinderad bensin- och oljeblandningspump)?

Har du gjort rent bensinfiltret (i närheten av VRO pumpen)?

Kollat att alla bensinslangar på motorn är hela och håller tätt?

Verkar som motorn inte får tillräckligt med bensin när du är på lägre varv och skall dra på.

När du säger att du gjorde rent förgasarna, vad gjorde du då?

/Bo

Senast ändrad av bossee | 16 juli 2009 | 11:55

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag har haft isär hela förgasarna i delar även tagit ur alla 8 munstyckena..det kan inte vara felet ..jag har ingen vro pump på den utan den vanliga membran pumpen ...jag ska ta och byta ut hela pumpen idag så får vi se om det hjälper ... alla slangar ser fina ut  ...är det inte det som är felet provar jag att byta ut hela förgasarpaketet mot ett annat

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Finns det luftskruv på resp förgasare? Om det gör det kan du prova skruva ut lite så den går lite rikare. Luftskruv är ofta fjäderbelastad så den bör vara lätt att hitta.

Skulle ju kunna vara kassa reed valves (bladventiler) men det är nog mindre sannolikt.

/Bo

Senast ändrad av bossee | 16 juli 2009 | 12:43

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

det finns inga luftskruvar vad jag vet ..är nästan säker på att det inte finns .. han jag köpte motorn av ska titta på den idag så får vi se hur det går ..tack för svarena

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

nu är problemet löst ...har bytt förgasare ...hittade aldrig felet i dom gamla men något fel var det ...så nu har jag 115 hk istället ..nu går den både bättre och fortare

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...