Gå till innehåll
torsdag 20 februari 2025
ulfa

Bada från en Yamarin....

Rekommendera Poster

Tjänare!

Jag har en Yamarin 58BR.

Kanonbåt på alla sätt och vis, kvalitet och underbar i sjön, men hur gör ni som har Yamarin 58BR, 59DC, 64DC, 68DC osv med bad från båten?

Ungarna kommer upp från aktern dyblöta med saltvatten och så har man snygga blå dynor....vill ju inte ha saltfläckar...

Om man hade haft en styrpulpit eller WA hade man ju haft ett mer tåligt akterdäck, men å andra sidan inte så ombonat med aktersoffa/dynor etc.

Som det är nu så sprayar man silikon på tryckknapparna och tar av dynor/ryggstöd vid bad och sedan monterar på igen. På och av, på och av, det blir ett himla grejjande.

Visserligen ett I-landsproblem men....Flört
Hur gör ni?

Vill ha både en badbåt och ombonad BR/DC....

En omöjlig kombination?  Bara en fundering.

Fiskar (makrill) från fören (utrymmet framför vindrutan), perfekt med sittplatser utan dynor, bara skölja av fiskfjäll mm rakt ner utefter durken ner i självlänsen innan man bänkar sig akter om vindrutan för återfärden. Bl.a därav att jag valde BR istället för DC. Passar perfekt med en avdelning i båten utan dynor.

Trevlig med lite info hur ni andra kombinerar bad med den ombonade aktern. Cool

//Ulf

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En jättestor frottéhanduk som du breder ut över aktersoffan inkl ryggstödet...? Kanske finns frotté på löpmeter att köpa hos tygaffärer vad vet jag?
Det där med saltvatten på dynor osv var ju lite knepig nöt. Tur jag håller till i sötvatten med min 5820/58BR...
Så kanske man kan ha handukar el badrockar redo när de badande kommer upp så de torkar av sig när de står på badplattformarna? Har sett att på nyare 58BR har de delat på akterdynan så delen framför dörren kan vikas undan så man kan göra entré utan att trampa på den delan av sittdynan.

/Bo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bild på den delade akterdynan och även den lilla kudden på akterdörren som numera är standard.

/Bo

post-1495-1394236014,6401_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi klätrar över soffan som vi har lagt handdukarna på,( tar vi bort den så blir det ju inget kvar att gå på) kan bli lite blött i bland men vi har inte fått salt fläckar enu. Om man inte väljer att stå å vingla på plattformarna i bak så brukar vi balansera på kanten till fören,(59ht)  har gått bra hitills. Men vist skulle man önska ngt större badutrymme ibland.Skrattande

// Jugge

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...