Anders_W 0 Postad 13 Juli , 2009 Hade precis justerat förgasarna, tändinställningen och tomgången idag. Vid testkörninging gick motorn kanon i låg fart, men vid gaspådrag så tappade den ork. Jag hade precis fyllt på 20L ny 98okt. i flaska k-sprit till c:a 20L gammal bensin sedan förra året. Motorn gick bra innan justeringen på alla varv, dock var tomgången för hög se tidigare inlägg http://www.maringuiden.se/forum/;thread=297098. Kan det vara problem med bensinen eller har jag het justerat bort mig!? /Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780 Postad 13 Juli , 2009 Ja Du skriver att Du ställt tändningen på 29 grader! Vid vilket varvtal då? Mvh Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_W 0 Postad 14 Juli , 2009 Jag hade 2000rpm som handboken säger! Satte stroboskoplampan på tändstiftet längstfram på motorn, för det är väl det som är nr1!? /Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_W 0 Postad 14 Juli , 2009 Gjorde rent förgasarna och grundinställde både tändning o förgasare och nu funkar det Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser