Stahle 0 Postad 12 Juli , 2009 Problem med tiltfunktionen på min honda 90hk 00:a. tiltknappen på motorn är slapp och först efter två min börjar motorn surra i intervaller. vågar ej köra den förlänge med detta problem men en kolv åker ut en liten bit? hoppas på svar sommern är ju här.... // Per Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 13 Juli , 2009 Knappen består av en tvåvägs återfjädrande strömbrytare. Antingen tar du loss knappen och köper en med samma funktion och storlek i en välsorterad elaffär eller så tar du med dig stora plånboken och köper en orginal hos Honda. mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stahle 0 Postad 26 Juli , 2009 vet du vart man kan fylla på / kolla hydraloljan ? känns som den bör kollas så inte motorn går utan.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 27 Juli , 2009 Vid powertrimmotorn sitter oljepåfyllningen. mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
robert99 64 Postad 27 Juli , 2009 När du tiltat upp motorn ser du behållaren på höger (?) sida bredvid tiltmotorn. Behållaren har ett skruvlock med ett stjärnmejselspår. Du behöver en tratt eller liknande med en slang med en diameter på max 6-7 mm. Om det inte framgår av instruktionsboken vilken olja det skall vara, kan du nog använda en röd ATF olja. Det gjorde i alla fall jag på min DF 90 1998 årsmodell. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser