mcgyver 0 Postad 12 Juli , 2009 Hej Jag har haft problem med min B20 då en ventillyftare gått sönder. Jag har nu bytt kamaxel & ventillyftare. Motorn går som en klocka, men när den belastas hårt efter en tid tappar den orken och varvet går ner. ( som att dra av gasen) Får den sedan gå på tomgång några minuter kan jag gasa upp den till 4000 varv igen. Jag har gjort kompprov & samtliga cylindrar ligger på 10,5kg. Är det någon där ute som har någon vettig förklaring på vad detta kan vara??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 547 Postad 12 Juli , 2009 Det verkar vara bränslebrist. Eftersom den går ett tag, med hög belastning, för att sedan tappa orken, verkar det som om flottörhuset (husen) sakta töms på bränsle. jag har varit med om samma sak. Då var det gummi från bränsleslangen som satt i nålventilen, men det kan vara annat också, till exempel en luftläcka i vattenavskiljaren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mcgyver 0 Postad 12 Juli , 2009 Jag hade misstanke att det kunde vara bränslebrist, men har inte kommit längre. Får testa lite till! Tack Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Svwerker 0 Postad 13 Juli , 2009 Kolla vad du har för färg på stiften. Är de ljusa är det bränslebrist. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Draco78 0 Postad 21 Juli , 2009 Kan det inte vara så att ventilerna är för tätt ställda. När motorn blir varm försvinner spelet i ventilerna och tappar orken när den svalnar så går den igen?? Om man har för tätt ställda ventiler så förstör man lyftare kam och stänger i värstafall... Mvh Draco 78 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser