stiga 0 Postad 11 Juli , 2009 Sitter och väntar på en servicemanual jag beställt men orkar inte vänta längre. Hur justerar man ner tomgången på en en Johnson 60, jag antar att det inte är något svårare moment att utföra? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 11 Juli , 2009 http://www.ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmCcatViewBase.jsp?reqFor=29&lvlCode=5&path=BRP~A0000008~M0010020~M0010127~M0010129~C0180699&isForSupStore=true&cCatFilter=BRP&eCatSupFldr=supplier-100-005-EJ&hideLinkOnPath=false&docId=&docName=&isFromCMS=false&hideAdd2CartButton=&isStandAlone=&is4CmsShop=&reqln=Unknown&reqem=Unknown&reqph=Unknown&isFrPG=false&forItemCode=&pCode=C0180701 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 11 Juli , 2009 skruva ut skruv nr 41 o skruva på gaskabeljusteringen för förspäning Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stiga 0 Postad 12 Juli , 2009 Så om man tittar på bilden på motorn, var skruvar jag? Blev inte 100 klok när jag tog med mig en print och gick till motorn... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stiga 0 Postad 17 April , 2012 Bumpar min egen tråd. Bytte impeller med resultatet att tomgången blivit för låg. Var justerar jag upp den, jag blir inte klok på varken manualer eller andra forum så nu behöver jag lite hjälp. Justerar jag upp tomgången med något eller några av de inringade ställena på bilden eller skall jag skruva någon helt annanstans? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 17 April , 2012 vad har du för modellnr på motorn =årsmodell Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stiga 0 Postad 17 April , 2012 1991 om jag inte minns fel. Jag skrev av motornumret men nu hittar jag naturligtvis inte lappen :/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stiga 0 Postad 17 April , 2012 Men jag hade fotat lappen med modellbeteckningen på Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 18 April , 2012 det finns en liten skruv under tändplattan skruva in den ,på samma sida som förgasarnas länksystem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stiga 0 Postad 18 April , 2012 Syns den någonstans på bilden där jag ringade in massa olika skruvar etc.? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 18 April , 2012 nej den syns inte på bilden ,kanske den är på andra sidan då . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stiga 0 Postad 18 April , 2012 Tar en titt i morgon och återkommer med rapport om hur det gått. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stiga 0 Postad 19 April , 2012 Förgasarnas länksystem, är det metallstången mm som gör att förgasarna öppnar och stänger samtidigt, den man kan se bakom de gröna cirklarna på den förra bilden? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stiga 0 Postad 19 April , 2012 En lite bättre bild där man kanske kan se mer... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 19 April , 2012 http://www.ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmCcatViewBase.jsp?&lvlCode=5&pCode=C0136736&path=BRP~A0000022~M0006037~M0006144~M0006146~C0136736&isFromCMS=false&hideAdd2CartButton=&isStandAlone=&is4CmsShop=&reqln=Unknown&reqem=Unknown&reqph=Unknown&reqFor=29&req4Browse=1&docId=&docName=&isForSupStore=false&cCatFilter=&eCatSupFldr= Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 19 April , 2012 skruv nr 56 under tändplattan finns även en fjäder på den Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stiga 0 Postad 28 April , 2012 Kan det vara skruven som sitter bakom delen i röda ringen? Sedan hittade jag en lös kabel som går från den gröna inringade enheten. Är den enheten någon form av likriktare? Är kabeln något som amatörmässigt har kopplats bort när oljepumpen kopplades bort eller har den bara lossnat så jag skall sätta fast den igen? Fler bilder i inlägget efter.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stiga 0 Postad 28 April , 2012 Skruven bakom röda ringen: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stiga 0 Postad 28 April , 2012 Den lösa kabeln. Jag har tittat i 3 olika repguider men jag fattar inte om den här motorn är något unikum för jag tycker inte att några bilder stämmer varken för tomgång eller den här kopplingsskenan. Hoppas någon av er kan hjälpa mig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 28 April , 2012 skruven på bild är tomgångsskruven,å kabeln den röda hör till likriktaren sitter den ej på den röda kabeln på plinten så har du ej någon laddning Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stiga 0 Postad 30 April , 2012 Jag antog att den röda skulle sitta fast så den har fått ny kabelsko och sitter där den ska. Skruven som är till tomgången är inskruvad helt vad jag kan se och verkar aldrig ha varit rörd. Följdaktligen bör jag skruva ut den? På förgasarna sitter det en skruv per förgasare (i en mässingshylsa), inringade med grön ring på tidigare bild och nummer 15 på den här skissen. Har jag förstått rätt om dessa skall skruvas försiktigt i botten och sedan öppnas 1,5-2 varv som grundinställning? Vill inte pilla på dem innan jag vet vilken inställning som är grundinställningen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser