Viveca 0 Postad 11 Juli , 2009 Jag har en plastbåt med träöverbygnad och teakdäck. Jag har stora problem med att teakdäcket läcker. Finns det något att göra som löser problemet?? (Jag har också funderat lite på om det är nåten som är gammal). m v h sr Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frans73 8 Postad 11 Juli , 2009 Titta lite nogrannare vid nåtningarna om dom börjat släppa mot träet kolla även bordgenomföringar, en liten läcka eller enstaka läckor kan se ut som att det läcker överallt pga kappilärefekten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zaphir 57 Postad 19 Juli , 2009 ta en solig o torr dag...blöt ner däcket och se om det är någon våt fläck som torkar saktare..då e d dags att nåta om kanske. jag har KOLOSSALA, ENORMA problem så jag håller på att nåta om...e dj...vla jobb.. e det ett massivt teakdäck eller e d ditskruvat och limmat kan du titta runt skruvhålen. jag har massivt tackolv så jag rensar ut skårorna, skrubbar med t-röd, ocg primer från samma tillverkare som nåtlimmet. jag som är en fegis och inte vill testa olika grejer använder beprövade sikaflex 290dc och tillhörande primer. jobbigt men det blir snyggt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
coppertail 285 Postad 19 Juli , 2009 Glöm inte att lägga nåtlist i botten av fogen. Sikan får inte fästa i botten av fogen, endast i sidorna. Nåtlist ser ut som gummislang och köpes på rulle, mycket lättanvänd. Gamla kassetband och garnsnöre tex, funkar också, men är pillrigt att få ligga still i botten när man sikar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser