Biper 1 Postad 9 Juli , 2009 Har en Johnson 60hk -90. Förra veckan så köpte jag en propeller till motorn med mindre stigning. Problemet var att när jag monterade den så upptäckte jag att kanten på bakre delen av propellern efter fasningen tar i växelhuset. Tittade genast lite extra på den gamla propellern och ser att den har slipat ner sig där de nya tar i. Se bilder. Det verkar vara ett litet glapp på propelleraxeln som kan röra sig lite in och ut ur växelhuset, kanske 1mm. Med den gamla inslitna propellern så går det hur fint som helst. Kan det vara någon distans som har trillat bort eller är växelhuset kört? Någon som har några tips och ideer? Skepp o hoj! Bilder Bild 1Bild 2 Senast ändrad av Biper | 09 juli 2009 | 19:57 Senast ändrad av Biper | 09 juli 2009 | 19:58 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Patrik_ 1 Postad 9 Juli , 2009 Jag tror att du saknar en distansbricka i propellernavet (hubben). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 9 Juli , 2009 Det skall sitta en slitbricka på framsidan av propellern. De verkar som om den är borta, eller? mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 9 Juli , 2009 http://www.ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmCcatViewBase.jsp?&lvlCode=5&pCode=C0184488&path=BRP~A0000008~M0010228~M0010322~M0010325~C0184488&isFromCMS=false&hideAdd2CartButton=&isStandAlone=&is4CmsShop=&reqln=Unknown&reqem=Unknown&reqph=Unknown&reqFor=29&req4Browse=1&docId=&docName=&isForSupStore=true&cCatFilter=BRP&eCatSupFldr=supplier-100-005-EJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Biper 1 Postad 11 Juli , 2009 Hej! Tack för alla svar, har löst problemet! Det var tryckbrickan (nr 72 på sprängskissen) som saknades. Har köpt en ny och nu är allt frid och fröjd! Det måste vara förra ägaren som har tappat bort den för det kan ju inte vara jag.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser