Freerole 0 Postad 9 Juli , 2009 Lite dåligt med medlemmar i denna klubb. Var är alla som har en Stingray? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
TheViking 0 Postad 13 Juli , 2009 Ja det kan man ju undra? men det är ju kul att vi är några stycken just nu! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
millenium 0 Postad 17 Juli , 2009 Här är en till som har en, men man kan ju undra vart alla andra är.. Är ni nöjda med era båtar? Har ni något att klaga på? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Akvavit 0 Postad 17 Juli , 2009 De kanske är ute och åker båt och grillar och mår gott allihop? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Freerole 0 Postad 28 Oktober , 2009 Lte sent svar ... Jo jag är nöjd med båten om man skall summera första säsongen. Drar betydligt mindre bränsle än jag räknat med vilket är bra. Nackdelen är att 20 är lite litet och jag är redan sugen på en större båt. I vinter skall drevet renoveras, laga lite sprickor i gelcoat samt byta stereo och högtalare. Hur har er säsong vart? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MiLi 0 Postad 2 Juni , 2010 Ännu senare svar men en till (nybliven) Stingray ägare. Har en Stingray 657zpx med VP 431A 205hp -90 Måste säga att jag är väldigt nöjd med båten men kan ju passa på att ställa några frågor efter några dagar på sjön. Båten är enligt mig väldigt lätt 900kg utan motor tror jag. Detta innebär att motor,tank samt några personer bak i soffan gör den extremt baktung. Har inga problem att skicka upp den i planing även med 6pers i båten men när man tar vågor så reser sig fören väldigt lätt. Finns det några nackdelar med att försöka lasta den så mycket man kan i fören (har tänkt tanken på lägga i extra tyngder tom...)? Fick även med extra proppar (B5) när jag köpte båten och när jag läser på Stingrays samt Pentas hemsida så verkar det som det skall vara (B6) proppar på den som standard. När jag mätte toppfart med gps sist så går den i 36knop men den skall göra 40? Jag tror att det även kan sitta B5 på nu men det är lite svårt att se när den ligger i sjön eller har ni några tips på hur jag kan kolla detta samt skulle det finnas någon anledning till att ha B5 istället för B6. Jag har som sagt inga problem att få upp den i planing med 6pers. /Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
TheViking 0 Postad 21 Juli , 2010 Kul med lite Stingrays, har varit dålig på båt sista året, ska bättra mig i år :-) var ute och körde premiär turen idag, fint som attan, efter 15 min körning gick den inte rent på 1/2 gas och uppåt, skulle tro byte av bränslefilter hjälper, men vi får se, annars blir man lika pigg var gång V8 ryter till där bak :-) Senast ändrad av TheViking | 21 juli 2010 | 19:54 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zogar 0 Postad 10 September , 2010 Jag har också Stingray 195CS bra båt til prisen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser