jocke_l 2 Postad 9 Juli , 2009 Hej, Måste bara kolla - har sökt men inte hittat svar. Ska överhettningsknappen vara intryckt när allt är OK. Jag försöker trycka in den men den löser ut efter någon sekund (värmaren av). Ska det vara så i och med att jag trycker in knappen har jag resetat? Anledningen till att jag frågar är att pumpen inte går och innan jag plockar isär den vill jag testa de lätta grejorna först... Tack på förhand //Jocke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Skrutten 0 Postad 9 Juli , 2009 Man ska trycka in knappen för att återställa överhettningskyddet när det löst ut. Orsaken till att det löser ut är om t.ex luftcirkulationen blockeras, utloppet är stängt eller friskluftintaget är stängt. Annars är en vanlig orsak till att pumpen inte går är att brytarna på pumpen är oxiderade. Ta loss och putsa försiktigt med fint smärgelduk och tvätta med rödsprit.. Senast ändrad av Skrutten | 09 juli 2009 | 18:08 Senast ändrad av Skrutten | 09 juli 2009 | 18:14 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jocke_l 2 Postad 9 Juli , 2009 OK, med trycka in knappen utgår jag från att den ska fortsätta vara intryckt, inte ploppa ut igen. Har jag fattat rätt då? //Jocke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Skrutten 0 Postad 9 Juli , 2009 Om knappen förblir intryckt eller ej kan jag inte svara på då jag aldrig har behövt använda min knapp. Kanske någon annan kan svara på det. Kan iofs kolla det imorrn. Senast ändrad av Skrutten | 09 juli 2009 | 22:33 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jocke_l 2 Postad 10 Juli , 2009 Överhettningsskyddet verkar vara OK. Får kolla pumpen... Tack för hjälp! //Jocke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser