Gå till innehåll
lördag 04 januari 2025
skarvassa

tomgångsinställning Parsun 15 Hk

Rekommendera Poster

Hej

Jag är sedan Mars i år en glad ägare och trogen användare av en Parsun 15 Hk 4 takt, modell 2008. Jag har köt in motorn enligt instruktionsbok och ska snart byta min första omgång oljor, växelhus- samt motorolja. Dock är tomgången aningen för hög upplever jag. Den startar alltid kall på andra rycket och har till en början en lagom tomgång. När man kört en stund och motorn är varm är tomgången i synnerhet vid friläge betydligt högre än precis vid start.

Enligt informationen i instruktionsboken tycks det vara en digital och automatisk inställning av tomgången, vilket motorn då skall göra på egen hand i och med att man kör in den. Detta har inte motsvarat mina förväntningar och jag undrar således om någon vet om detta är ett problem som jag kan lösa på egen hand, och i sådanafall hur, eller om jag skall fråga någon ÅF(jag köpte min på Importlagret) som vet hur man justerar tomgången.

Jag skall ringa Importlaget under morgondagen

Mvh Mikael

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fick precis återkoppling från en trevlig herre på Importlagret. Det var inte svårare än en skruv på förgasaren! Klassiskt... Dock borde det stå i Instruktionsboken kan man tycka?!?

Bra service från Importlagret iaf

Mvh Mikael

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...