ahaa 2 Postad 8 Juli , 2009 Jag köpte 2 st ngk stift till min suzuki df15 och de kostade 128 kr st hos min lokala suz-handlare. Det kändes väl lite dyrt men man måste ju byta ibland så inget att bry sig i. Samma dag kollade jag efter verkstadshandbok på brownspoint.com och hittade då samma stift för 2.78 dollar. alltså drygt 20 spänn st. Kan detta stämma? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 8 Juli , 2009 Kolla nästa gång du är på en bensinmack t ex OKQ8 om de har de stift du använder. Kanske är billigare. Nån som nånsin köpt en marin pryl eller orginal reservdel i Sverige och tänkt vow vad billigt? Ovanligt är det nog i alla fall. /Bo Senast ändrad av bossee | 08 juli 2009 | 20:34 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flummo 2 Postad 8 Juli , 2009 Tändstift är inte billiga i Sverige... men många gånger finns samma stift att köpa billigare i en affär som sysslar med annat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ahaa 2 Postad 8 Juli , 2009 okmacken hade inte dessa R-stift. De kostar över 100 pix överallt i sverige vad jag vet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 485 Postad 9 Juli , 2009 Erlandsson i Stockholm tar 42 kr för B7HS, 52 kr för BR7HS. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ahaa 2 Postad 9 Juli , 2009 Biltema har stift för 10kr, men mina stift heter DCPR6E och just dessa är så dyra i sverige. hjertmans 116 kr är det billigaste jag sett. En liten kostnad i det stora kan man tycka. Skillnaden mot USA (2.78) är ju bara för stor! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 9 Juli , 2009 44:- inkl moms hos en mercury återförsäljare Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ahaa 2 Postad 9 Juli , 2009 Samma stift? Vilken försäljare? Vore lite kul att presentera de stora prisskillnaderna för min återförsäljare 44 mot 128 kr Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hirvas 0 Postad 10 Juli , 2009 jag beställer oftast mina stift från atlanticjetsports.com, kostar ca 20kr styck. löpte mina 3st b8hs för 41kr st online i sverige sist.... skulle kostat ca 350kr på macken! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 10 Juli , 2009 Se till det positiva, du har tydligen inte tummen mitt i handen utan kan byta stift själv. Jämfört de 256 kr för två stift med att lämnat in motorn för stiftbyte så hade du säkert fått betala dryga 1000 kr MOMS Hirvas, b8hs är relativt standard och t.ex. Mekonomen tar 43kr/st mvh Roland Senast ändrad av Ringhede | 10 juli 2009 | 07:34 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ahaa 2 Postad 10 Juli , 2009 Den som vill ha massor av stift och har 60000 över kan köpa 10000 blandade på kvd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser