Gå till innehåll
måndag 13 januari 2025
frecar

Nimbus 19 Nova

Rekommendera Poster

Hej Alla.

Jag har i dagarna införskaffat min första motorbåt en Nimbus 19 ´ 98.

Den uppfyller alla mina krav till det jag ska använda den till och är nöjd med köpet.

Dock så finns det ett påfyllningshål i aktern på babordssida som jag inte kan förstå vad det ät till för.

Bensinen fyller man på på styrbordsida.

Finns det någon som kan hjälpa mig med ledtrådar om dess funktion??

Mvh

Fredric

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Färskvatten kanske, borde väl finnas diskho och/eller dusch? Borde stå Water på locket....allt för att inte göra klassiska nybörjartabbarSkäms

Senast jag var vid sjömacken kom det en glad fjordarab med sin Storö 34:a och meddelade killen vid pumpen -95 blyfritt. Killen ger honom pistolen och han fyrar av, 100 liter senare skäller han ut stackarn för att han fick bensin...han skulle ju ha diesel !! Den båten drogs deråt bryggan och fick sugas torr innan rätt vätska hälldes genom rätt hål.

Mvh Andréas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det skulle det kunnat vara men det finns inget som använder vatten på båten, inget handfat, dusch eller wc. Locket är gjort i gummi om det kan vara till hjälp, det ser även ut att sitta någon slags ventil/filter ca 10 cm ner i hålet.

//Fredric

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det ser precis ut som det på bilden, ska prova det så fort jag kommer hem.

Hade ju varit perfekt om det var en spöhållare, annars kanske jag kan använda det som det.Flört

Tack för hjälpen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gammal tråd men som Nimbusägare så är man ju intresserad av allt som rör märket, och ja det är spöhållare.

Förstår dock att man kan ta fel ibland, själv stoppade jag flaggan i hållaren för lanternan på vår 22 nova första gången vi skulle iväg............och nä!!! den satt inte kvar när vi kom fram... skulle tro att den drev iland nånstans i höjd med Oskarshamn.

//Anders

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...