Gå till innehåll
onsdag 12 mars 2025
christoferrosengren

Övernatta i Yamarin 6210 ?

Rekommendera Poster

Jag hittar ingen info om huruvida det faktiskt går att sova i den lilla ruffen i Yamarin 6210 numera kallad 62cc. Den ser onekligen liten ut men kanske kan ett barn sova där?

Kikar egentligen på 5910 som verkar vara en superfinbåt men 6210 verkar strået vassare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag var inne och kröp i en 6210/62CC en gång, inget att sova i för en vuxen, ett barn kanske. Är ju egentligen bara ett förvaringsutrymme och ev plats för toalett/Porta Potti(bärbar toalett).

Yamarin 5910 var jag ute och åkte/körde lite i förra sommaren men blev lite besviken då den tog in vatten väldigt lätt på golvet från självlänsen(så den får man allt ha stängd när man är några stycken i båten annars blir det blött på golvet). Gick i och för sig bra men har ju hopplös badplattform (ingen!) så att bada och ta sig upp i den är nog ett riktigt akrobatiknummer och faktiskt en säkerhetsrisk att man ej lätt kan ta sig upp i båten.

/Bo

Senast ändrad av bossee | 07 juli 2009 | 17:39

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok, tack för svar. Är det verkligen så svårt att ta sig upp utan plattform i 5910an? Jag gillar båten skarpt, står mellan den och en RYds 600 al. Bella 600 ocean. Yamarinen har ju fått väldigt bra testresultat.

Självlänsarna är ett gissel i flera båtar, ryds tar också in massa vatten när man står i aktern.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Eller titta på 6110/6420 så finns både utrymme i U-soffa och i ruff.

En 6110 behöver inte bli så mycket mera pengar - ta helst med 150 hk - inte mindre.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...