gohed 0 Postad 7 Juli , 2009 Hej Alla jag har fått problem med min fördelare som måste bytas det är till en b20 och fördelaren har Nr VJ 4 BL 32 T som översätts till 0231 110 038 i morderna bosch nummer min fråga är om man måste ha en med exakt samma nummer eller om man kan sätta dit någon annan fördelare eller om tändkurvorna är olika jag har en fördelare till bil med Nr 0 231 170 085 JFU4 men den har vakumklocka men den kanske man kan plugga. Tacksam för hjälp eller info var jag kan få tag på rätt fördelare //Göran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 552 Postad 7 Juli , 2009 Sitter det en vacuumregulator på fördelaren, är den nog från en bilmotor. Att plugga den är ingen bra idé. Om man lyckas få pluggen helt tät, kommer tändningen att ändras med temperaturen. Om du får tag på en marinfördelare, spelar det nog ingen större roll vad den har för nummer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kelly 0 Postad 7 Juli , 2009 Hej! Att plugga vakumklockan är ingen bra idé då kommer inte tändförställningen att funka. Men vad exakt är problemet med den? Annars kolla in på hansenmarin.se de har din fördelare i katlogen. Senast ändrad av Kelly | 07 juli 2009 | 18:02 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 7 Juli , 2009 både med och utan vacum har funnits på bilsidan, vacum på enkelförgasare och tändläget ställt på tomgång utan vacumet tillslutet, utan vacum sportmodeller dubbelförgasare och minns jag rätt ställt värde på 1500 varv. ev kan vikterna skilja något, du ska inte plugga vacumklockan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gohed 0 Postad 8 Juli , 2009 Tack ska ni ha för all hjälp jag försöker hitta en marinfördelare istället ingen som har en liggande? //Göran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser